اقتصادی

توانمند سازی جامعه محلی قشم به همت بنیاد برکت

حمایت بنیاد برکت از اهالی قشم در توسعه فعالیت‌های شیلاتی سبب افزایش تولید و بهبود زندگی مردم شده است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از خبرگزاری فارس ، بنیاد برکت در راستای توانمند سازی و محرومیت زدایی در مناطق محروم فعالیت های چشمگیری را در استان هرمزگان از خود به یادگار گذاشته است.

یکی از طرح های بنیاد برکت در حوزه زنجیره آبی (پرورش ماهی و میگو ) در شهرستان قشم است که با وجود پهنه آبی و ظرفیت های بی نظیر فعالیت های موثری انجام شده است.

فاطمه ایرانی تسهیلگر  بنیاد برکت در جزیره قشم در خصوص تسهیل گری در امر اشتغال و کسب و کار در این جزیره اظهار داشت: از سال اردیبهشت ۱۴۰۰ فعالیت های تسهیل گری بنیاد برکت در این جزیره را آغاز کردیم که طی مدت سه سال ۴۱۸ طرح با اشتغال بیش از یک هزار نفر به ثمر رسیده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات به مردم قشم اعطا شده، افزود : این طرح ها در حوزه های صیادی، گردشگری، اقامت بوم‌گردی و فنی و خدماتی بوده است.

تسهیل گر بنیاد برکت در شهرستان قشم گفت: با اطلاع رسانی که در سطح شهرستان قشم صورت گرفته و بر اساس نیاز سنجی در خصوص اشتغال زایی برای قشر با درآمد کم و نیازمند به تسهیلات، تلاش شده تا منابع به درستی هدایت شود.

فاطمه ایرانی اضافه کرد: تاکنون ۱۸ روستای قشم هر سال ۶ روستا از بخش‌های مرکزی، حرا و شهاب به تعداد ۴۵۰ نفر تسهیلات دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر این تسهیلات  در غرب جزیره برای خشک کردن ماهی و میگو و ۶ شرکت دانش بنیان و پرورش دلقک ماهی، جلبک  و سامانه های شیلاتی و طرح های کار فرمایی انجام می گیرد .

نجیب مقبلی یکی از صیادان است که از تسهیلات بنیاد برکت برای ارتقای کسب و کار خود استفاده کرده است، گفت : بنده ۲۶ سال سن دارم و کارشناسی شیمی تحصیل کرده‌ام و به کار صیادی مشغول هستم

وی افزود: شرایط کسب و کار در جزیره قشم در زمینه دریایی فراهم و بویژه صیادی که از شغل ابا و اجدادی این شهرستان می باشد اقدام به فعالیت موثر در این زمینه انجام دادم.

این صیاد ادامه داد: سال گذشته با دریافت تسهیلات بنیاد برکت توانستم ابزارهای صیادی که داشتم را نونوار کرده و بازدهی خود را ۲۵ درصد افزایش و  زمینه اشتغال تعداد بیشتری را فراهم کنم.

مقبلی اضافه کرد: در سنوات گذشته فروش به دلالان سبب شده بود که نتوانیم سود بیشتری کسب کنیم و در بازار آزاد محصولات خود را بفروشیم اما هم اکنون توانسته ایم با خریداری کردن فریزر میگو را در بازار واقعی عرصه کنیم.

عبدالله خشابی یکی دیگر از صیادان دریافت کننده تسهیلات از بنیاد برکت هم می‌گوید: با دریافت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات از این بنیاد، ابزار هایی برای صید ماهی تهیه کردم و باعث افزایش درآمد زندگی ام شده‌ام.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا