اجتماعی

شهدای مدافع حرم، مروجان فرهنگ جهاد در نبرد با اندیشه های افراطی بودند

 رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران قشم با بیان اینکه شهدای مدافع حرم، مروجان فرهنگ جهاد در نبرد با اندیشه های افراطی بودند، گفت: این شهدای خوش نام در پرتو رهنمودهای حکیمانه رهبری معظم انقلاب اسلامی به بصیرت و شناخت حق از باطل دست یافتند و به جنگ با ترویسم تکفیری داعش شتافتند و جامه شهادت، برازنده قامت استوارشان شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، نرگس بحرینی روز چهارشنبه همزمان با روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم اظهار داشت: شهدای مدافع حرم با گذر از همه تعلقات دنیوی خود حجاب‌ های ظلمانی و نورانی‌ را درنوردیده و با گذر از تمامی مرزهای محدود حیات مادی؛ به بشریت، شرافت، آزادی، استقلال، انسانیت، عزت نفس و کرامت انسانی و الهی را هدیه کرده و حیاتِ عزتمند ابدی را نوید بخشیدند.

وی گفت: جامعه ‌ای که در آن فرهنگ ایثار و شهادت وجود نداشته باشد جامعه‌ ای بی روح و مرده و رو به زوالی است که هیچ حرکت و جوهره‌ ای در آن بروز و ظهور ندارد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران قشم توضیح داد: بی گمان فرهنگ ایثار و شهادت است که عامل بقا، استقلال، آزادی، پیشرفت و رشد و تعالی جامعه و هراس دشمنان از حمله و تسلط بر کشور می شود که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در این خصوص فرمودند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست.

بحرینی اضافه کرد: شهدای مدافع حرم هر آنچه را که داشتند خالصانه در راه اسلام، قرآن و آل الله تقدیم کردند و در غربت و مظلومیت به شهادت رسیدند و بر ماست که ادامه ‌دهندگان راه آنان باشیم.

سالروز شهادت شهید محسن حججی در ۱۸ مرداد، به نام روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نام‌گذاری شده است.

شهید محسن حججی ۲۵ ساله از افراد خیر نجف آباد و مدافع حرم بود که مرداد ۱۳۹۶ در نبرد با تکفیری های داعش در منطقه مرزی بین عراق و سوریه به اسارت نیروهای داعش درآمد و پس از ۲ روز اسارت، تکفیری های داعش با جدا کردن سر از بدن، او را به شهادت رساندند.

مدافعان حرم و شهدای مدافع حرم واژه ای که در نبرد با ترویسم تکفیری و داعش در عراق و سوریه و در دفاع از حریم حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پس از سال ۲۰۱۱ میلادی ابداع و در کوتاه زمانی تئوری مدافعان حرم به یک فرهنگ فراگیر و تاثیر گذار در سه حوزه فرهنگی، سیاسی و امنیتی تبدیل شد که شمار بسیاری از جوانان کشورهای منطقه غرب آسیا و حتی اروپا و آمریکا را نیز راهی کشورهای یادشده کرد تا از حرم اهل بیت (ع) دفاع کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا