محیط زیست

تولید زباله قشم در ایام نوروز 2.5 برابر شد/مدیرت مصرف آب توسط گردشگران نوروزی جزیره

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: جمع‌آوری حدود 8 هزار تُن زباله و نخاله از سطح شهر قشم در تعطیلات پایان سال و نوروز 1403، نشانگر تولید 2.5 برابری زباله و نخاله‌ها در این بازه زمانی بود.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سعید اکبریان با اعلام این مطلب، اظهار داشت: علیرغم حجم بالای زباله در این ایام که بواسطه حضور گردشگران تولید شده بود، چهره شهر با تلاش شبانه روزی نیروهای کمتیه فنی، زیربنایی و خدمات شهری ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، پاکیزه و قابل تحسین بود.
وی با اعلام اینکه جمع‌آوری پنج هزار و 199 تُن زباله و دو هزار و 800 تُن نخاله‌های ساختمانی از سطح شهر قشم، بخشی از فعالیت این نیروهای زحمتکش محسوب می‌شود، افزود: 25 خودرو ویژه حمل زباله و 19 ماشین ویژه حمل نخاله در ایام تعطیلات پایان سال و نوروز 1403 در زمینه نظافت شهر فعالیت داشتند.
رئیس کمیته فنی، زیربنایی و خدمات شهری ستاد اجرایی خدمات سفر قشم همچنین از آبیاری و نگاهداری 72 هکتار فضای سبز شهر قشم با متوسط روزانه 417 نیرو به عنوان بخش دیگری از کارهای انجام شده توسط نیروهای این کمیته در نوروز 1403 نام برد.

مدیرت مصرف آب توسط گردشگران نوروزی جزیره
اکبریان بیان داشت: خوشبختانه میهمانان مستقر در 12 کمپ‌پارک سطح جزیره جهانی قشم، با رعایت و کاهش مصرف آب، یک مدیریت ماندگار در بخش مصرف این مایه حیاتی را از خود به یادگار گذاشتند.
وی گفت: سرانه مصرف آب کشور برای هر نفر 150 لیتر است اما گردشگران و میهمانان جزیره قشم مستقر در کمپ‌پارک‌ها، علیرغم موجود بودن آب به اندازه کافی، با مدیریت خودجوش میزان مصرف آب را به 10 لیتر کاهش دادند.
جزیره جهانی قشم به عنوان مهمترین مقصد گردشگری طبیعی جنوب کشور در طول سال و به ویژه تعطیلات نوروزی میزبان انبوه میهمانان و گردشگرانی است که از سه مسیر دریایی، هوایی و زمینی با هدف بازدید از ظرفیت‌های منحضر بفرد طبیعی و تاریخی، به این جزیره زیبا سفر می‌کنند.‌

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا