اخبار مهماقتصادی

طرح جامع قشم 95 درصد پیشرفت دارد/ منطقه آزاد قشم سی سال فاقد طرح جامع بود

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: متاسفانه این سازمان در 30 سال گذشته فاقد طرح جامع بوده اما با اقدامات انجام شده در دو سال اخیر طرح جامع با 95 درصد پیشرفت در حال تدوین نهایی است.

به گزارش پایگاه خبری “خبر قشم”، سید محمد قدسی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از سال 1372 تا کنون منطقه آزاد قشم بدون طرح جامع اداره شده که مشکلاتی در بخش‌های مختلف از جمله احداث صنایع شیلاتی در مسیر فرودگاه و ژئوسایت غار نمکدان از مجموعه ژئوپارک جهانی قشم ایجاد کرده که این اقدامات در حد فاجعه است.
وی ادامه داد: موضوع طرح جامع سال گذشته از معاونت برنامه و بودجه سازمان منطقه آزاد قشم به معاونت فنی و زیربنایی این سازمان محول شد و موفق شدیم میزان پیشرفت این طرح را از 30 درصد به 95 درصد برسانیم و باردیگر این پروژه برای تدوین نهایی به معاونت قبلی منتقل شد.
به گفته معاونت فنی و زیربنایی خوشبختانه در طرح جامع به تمام موضوعات از جمله در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، فنی و زیربنایی و دیگر موارد توجه ویژه شده است.
وی یادآور شد: الان تمام طرح‌ها را براساس طرح تفصیلی و جامع و برنامه‌ریزی فضایی مشخص می‌کنیم و طرح‌هایی را که تائید می‌کنیم به طور حتم با رعایت تمام جوانب و بدون نگرانی و براساس طرح جامع، در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهیم.
قدسی در پاسخ به این سئوال که آیا تغییر معاونت‌ها تاثیری در روند اجرای طرح جامعه ایجاد نخواهد کرد، بیان داشت: با توجه به اینکه طرح جامع قشم به تائید دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و وزرایی که از سوی دولت تعیین شده‌اند می‌رسد، هیچ مشکلی در روند اجرا با تغییر نفرات نخواهد داشت.
وی ادامه داد: به طور مثال در مباحث مختلف از جمله محیط زیست، شهرسازی و موارد دیگر موارد با حضور نمایندگانی از ارگان‌های یاد شده در سطح کشوری مورد بررسی قرار می‌گیرد تا هیچ مشکلی در اجرا نداشته باشیم.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: درطرح جامع پیوست‌‌های فرهگی بر اساس موضوعات فرهنگی دیده شده مثلا توسعه شهرها، درجه‌بندی شهرها بر اساس موضوعات فرهنگی‌ دیده شده است.


او گفت: برای تدوین طرح جامع قشم نظرات کارشناسانه بسیاری از مسئولان و نهادها از جمله شوراهای اسلامی را بررسی کرده‌ایم به طور مثال در واگذاری زمین برای طرح مسکن جوانان براساس همین روند اقدام شده است.

شایان ذکر است؛ با تدوین نهایی طرح جامع قشم، می‌توان به آینده این جزیره در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری امیدوار بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا