فرهنگی هنری

«سلمان فارسی» به قشم بازگشت

فیلمبرداری بخش‌های جدید سریال «سلمان فارسی» محصول مرکز سیمافیلم به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری در جزیره قشم آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، با پایان فیلمبرداری بخش دیرهای فصل بیزانس سریال “سلمان فارسی” در جلفا و شاهرود، فیلمبرداری بخش‌های دیگری از این فصل در جزیره قشم آغاز خواهد شد.

در زمان فیلمبرداری سریال در جلفا و شاهرود، دکورهای مربوط به جزیره قشم آماده شده بود و کاروان سریال «سلمان فارسی» که آذر 1398 آغاز شده بود، با عبور از کویر شهداد کرمان، جزیره قشم، سواحل مازندران، شهرک سینمایی نور، منطقه شاهرود و جلفا مجدداً به قشم بازگشت.

هم‌زمان، به‌موازات فیلمبرداری در جلفا و ساخت تجهیزات در شهرک سینمایی غزالی، ساخت برخی دکورها در منطقه آبسرد دماوند و شهرک‌های سینمایی دفاع مقدس، غزالی و نور نیز آغاز شده است.

تمامی مراحل کار با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تحت نظارت مرکز بهداشت و درمان صداوسیما پیش می‌رود.

سریال «سلمان فارسی» که به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام می‌پردازد، سه فصل دوران ایران ساسانی، امپراتوری بیزانس و حجاز صدر اسلام را روایت می‌کند.

این سریال به سفارش مرکز سیما فیلم و توسط موسسه زلال فیلم ساخته می‌شود و تاکنون حدود 80 درصد از فصل بیزانس که 10 قسمت از کل سریال را شامل می‌شود، فیلمبرداری شده است.

تاکنون بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، احترام برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز جلیلوند، مهدی فقیه و چند بازیگر خارجی و حدود 1500 بازیگر تئاتری و بومی جلوی دوربین این سریال رفته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا