آخرین خبرها

آبگیری چهار مزرعه پرورش میگو در قشم

چهار شرکت پرورش میگو قشم پس از عبور کشور از بحران شیوع بیماری لکه سفید برای آغاز به کار دوباره آبگیری کردند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا ، مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: البته تا کنون هیچ موردی درباره بروز بیماری لکه سفید در مزارع قشم گزارش نشده‌است.

منصور آزاد افزود: با این حال با هدف کاهش آسیب  احتمالی و انجام کنترل های بهداشتی و ایمنی در سایت‌ها، فعالیت مزارع مدتی به تاخیر افتاد.

وی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا دلیل دیگری بود که این شرکت‌ها را به تعطیلی کشاند

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: هم‌اینک مزارع پرورش میگوی مروارید شکیل قشم، دریانوردان، اتحاد مهر کانی و پدیده صدف قشم فعالیت خود را آغاز کرده‌اند

وی افزود: به دلیل جلوگیری از احتمال شیوع بیماری لکه سفید، ظرفیت ذخیره سازی لاروهای میگو کاهش یافته است.

آزاد ادامه داد: بر این اساس در مجموع ۸۰ استخر آبگیری شده است و پیش‌بینی می‌شود که در مرحله اول  ۵۰۸ تُن میگو تولید و برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای مرحله دوم این شرکت‌ها ۲۲۱ استخر دیگر به مجموعه مزارع افزوده می‌شود که با تحقق آن، ۱۹۳ فرصت شغلی دیگر به وجود می‌آید.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا