اقتصادی

هدایت سرمایه گذاران واقعی برای تسهیل و تسریع سرمایه گذاری در مناطق آزاد

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی کشور بر ضرورت راهنمایی و هدایت سرمایه گذاران واقعی با هدف تسهیل و تسریع فرآیندها باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، حجت الله عبدالملکی در نشست مشترک با مدیرعامل، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار کرد: خوشبختانه تحرک خوبی در حوزه های اقتصادی در منطقه آزاد قشم وجود دارد.
وی ادامه داد: در حوزه فعالیت های عمرانی و تامین زیرساخت ها مانند آب و جاده و همینطور در حوزه تجارت خارجی با نگاه به بازارهای صادراتی، اتفاقات خوبی در حال اجرایی شدن است که اثراث مثبت آن در آینده نزدیک خود را در منطقه نشان خواهد داد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور با اشاره به استقبال خوب متقاضیان سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور بویژه منطقه آزاد قشم، افزود: باید با برنامه ریزی ضمن حذف فرآیندهای اضافی، شرایط را برای تسهیل سرمایه گذاری و آغاز مراحل اجرای پروژه ها فراهم نمود.
به گفته عبدالملکی؛ طرح های سرمایه گذاری و شرایط حضور برای سرمایه گذاران واقعی باید با جدیت رصد شود و با شناسایی گلوگاه هایی که موجب کند شدن فرآیند سرمایه گذاری می شوند، برای رفع مشکل اقدام کرد.
وی با بیان اینکه راهنمایی و هدایت سرمایه گذاران برای تسهیل فرآیندها در مناطق آزاد یک ضرورت است، بیان داشت: برای تسریع و تکمیل فرآیندهای منجر به سرمایه گذاری و رونق اقتصادی باید براساس یک نظام نامه سیستمی کارها را به پیش برد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: متاسفانه اتفاقات و عملکرد سال های گذشته در مناطق آزاد به گونه ای بوده که تصویر منفی از این مناطق در ذهن سیاست گذاران و نمایندگان مجلس شکل گرفته و باید با عملکرد مثبت و ایجاد رونق اقتصادی برای اصلاح این تصویر تلاش کنیم.
عبدالملکی در پایان با تاکید بر اینکه مجموعه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور پیگیر رفع مشکلات و مسائل تمامی مناطق آزاد کشور است، خاطرنشان کرد: اعلام موفقیت ها، معرفی اقدامات مثبت و ارائه گزارش از عملکردهای شاخص در رسانه ها با هدف امیدآفرینی، ضمن ایجاد تصویر مثبت در میان جامعه محلی و ذهن سیاست گذاران، موجب تشویق سرمایه گذاران جدید برای حضور در مناطق آزاد می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا