اجتماعی

امام جمعه قشم: دشمن می خواهد سرمایه های اجتماعی را از بین ببرد

امام جمعه قشم با بیان اینکه دشمن می خواهد با نفوذ در جامعه سرمایه های اجتماعی را از بین ببرد، گفت: سرمایه های اجتماعی وقتی از بین رفت تکیه گاه فکری جامعه بهم می خورد، بی اعتمادی بیشتر و جامعه نسبت به شنیدن حرف حق بی میل می شود.

به گزارش پایگاه خبرقشم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) این شهرستان مرزی برگزار شد، اظهار داشت: خودم و شما بندگان خوب خدا را به رعایت تقوای الهی سفارش می کنم، تقوای که سرچشمه آن محبت خدا و دوست داشتن پروردگار عالم باشد، این تقوا تمام شدنی نخواهد بود.

وی ادامه داد: آنچه که در این روزها می گذرد و دشمن بر روی آن سرمایه گذاری کرده و به زبان هم می آورد این است که ایران را ضعیف ببیند و می دانند که این خواب، رویایی بدون تعبیر است، ایران لقمه گلو گیری برای استکبار جهانی شده است.

امام جمعه قشم اضافه کرد: دشمن از اینکه امروز ایران عزیز ما به یک بازیگر قوی جهانی تبدیل شده هراسان و خوفناک است و آن را به زبان می آورد، عرض کردیم دیروز موشک های ما را فتوشاپ قلمداد می کردند و امروز از فروش پهپادهای جمهوری اسلامی سخن می گویند و دیگر نمی تواند انکار کنند، البته قدرت ما فقط مسئله نظامی نیست که خودش یک قدرت پر موازنه ای در دنیا شده است.

حجت الاسلام حاجبی توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران امروز به جز قدرت نظامی دارای یک قدرت دیگر هم در عرصه گفتمانی در دنیا است که دشمن اجازه نمی دهد که دیگران این صحبت ها را بشنوند.

وی گفت: در عرصه های انرژی که بعد از جنگ اوکراین پیش آمده است اروپاییها به ایران نیاز دارند، در حوزه جنگ افزار هم ما را قبول کرده اند، اما دشمن در حوزه گفتمانی در مقابله با گفتمان قوی انقلاب اسلامی راه شبهه افکنی و شایعه سازی به خصوص در این جنگ ترکیبی و جنگ ادراکی اخیر را در پیش گرفته است.

امام جمعه قشم با طرح این سوال که تکلیف امروز جامعه چیست، افزود: تکلیف جامعه ایمانی همان فرمایش رهبری معظم انقلاب اسلامی «جهاد تبیین» است که این جهاد مراتبی دارد که یک مرتبه آن تریبون نماز جمعه است، یک مرتبه آن حضور در بین آحاد مردم است، مسلمان مومن و انقلابی به موقع، محکم و استوار باید مسلح شود و از اسلام و انقلاب دفاع کند که این امر حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله در این جنگ ادراکی باید هسته های اندیشه ای و اندیشه ورز در مساجد و در بین نوجوانان و جوانان فعال شوند، اظهار داشت: هر کسی باید به نوبه خودش قیام کند و مسائلی را که می داند تبیین کند.

حجت الاسلام حاجبی تصریح کرد: آنچه که امروز مهم است ترویج روحیه سلحشوری است و تکلیف از هیچ کسی ساقط نیست، این تکلیف واجب عینی است.

خطیب نماز جمعه قشم با بیان اینکه دشمن امروز با تمام قوا برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد میدان شده است، گفت: دشمن این بار با یک قدرت عجیب فضای مجازی و به تعبیری دیگر داعش رسانه ای راه انداخته است و در کنار داعش خارجی که تروریست و تکفیری بود و دست به اسحله می برد و در حرم شاهچراغ (ع) دیدیم که چگونه وحشیانه عمل کردند، وارد میدان شده است.

وی با اشاره به اینکه این داعش رسانه ای، تیرش، فشنگش و ضربه اش دروغ و نیرنگ است، افزود: داعش رسانه ای دروغ می گوید و با تهمت، جعل خبر و شایعه سازی ذهن و قلب انسان ها را بمباران و تسخیر و از بین می برد و دچار یک خسارت بزرگ می کند.  

امام جمعه قشم اظهار داشت: امروز باید با تربیت مسجد محور به بچه ها، نوجوان و جوانان برای رفتن به مساجد، نمازخانه ها و مراسم مذهبی کمک کنیم که با این تربیت مسجد محور انسان ها از نظر اعتقادی واکسینه می شوند و دیگر داعشی های اعتقادی نمی توانند به فکر و ذهن آنها ضربه بزنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا