آخرین خبرهااجتماعیگزارش

کمک ۳۰۰ میلیون ریالی منطقه‌ آزاد به کتابخانه‌های قشم

سازمان منطقه آزاد قشم در سال جاری مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان قشم کمک کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا ، رییس اداره ویژه کتابخانه‌های عمومی قشم گفت: سال گذشته با کمک سه میلیارد ریالی خیران و ناشران تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های قشم به بیش از ۷۰ هزار عنوان رسید.

امینه دریانورد افزود: نشر افق یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال کتاب و بازی‌های هوشی به کتابخانه‌های قشم هدیه داد.

وی ادامه داد: همچنین ۴۰۰ میلیون ریال کتاب‌های کمک درسی از قلم چی به این نهاد کمک شد.

کتابخوانی قشم در دوران کرونا ادامه دارد

رییس اداره ویژه کتابخانه‌های عمومی قشم تصریح کرد: با وجود بیماری کرونا و تعطیلی کتابخانه‌های کشور از دهم اسفندماه سال گذشته، فعالیت‌های کتابخوانی در جزیره قشم به صورت مجازی ادامه دارد.

وی افزود: فعالیت این اداره از جمله نشست‌های کتابخوانی، مسابقات و جشنواره‌های کتاب و نقاشی رضوی از طریق فضای مجازی با جدیت دنبال می‌شود.

دریانورد ادامه داد: در نشست‌های کتابخوانی، خلاصه‌ی کتاب‌ توسط اعضای کتابخانه‌ها و از طریق اشتراک گذاری در فضای مجازی در دسترس عموم و علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: هر کتابخانه به صورت مستقل در اینستاگرام و واتساپ کانال‌های مجازی ایجاد کرده و اعضای خود را زیر پوشش قرار داده است.

رییس اداره ویژه کتابخانه‌های عمومی شهرستان قشم با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از کتاب‌های امانت داده شده به کتاب‌های کودک اختصاص دارد، اظهارکرد: بیشتر مخاطبان ما کودکان هستند تا ارتباط و علاقه آنان به کتاب حفظ و فرهنگ کتابخوانی برای آن‌ها نهادینه شود.

وی افزود: کتاب‌های امانت داده شده به اعضا به صورت خودبه خود تمدید و جریمه‌های تاخیر بازگشت کتاب به اعضا به صورت کامل بخشیده می‌شود.

اداره ویژه کتابخانه های عمومی با قشم با ۱۱ کتابخانه شامل سه کتابخانه در شهر قشم و هشت کتابخانه در روستاهای قشم فعالیت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا