آخرین خبرها

ضرورت ثبت نام قشموندان برای دریافت گاز مایع سیلندری در سامانه سدف

مدیرعامل شرکت مشعل گاز قشم گفت: خدمتگزاری به مردم وظیفه ماست و با توجه به اینکه بر اساس دستور العمل ابلاغی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تخصیص سهمیه گازمایع سیلندری شهرستان و تحویل به مردم بر اساس آمار افراد ثبت نام شده در سامانه سدف (سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی) انجام می شود از مردم درخواست داریم با ثبت نام در این سامانه ما را در تامین گاز یاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، اسدالله رجایی با اعلام این مطلب اظهار کرد: سامانه سدف زیر نظر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران فعالیت می کند و به منظور شفاف سازی مصرف فرآورده های نفتی از جمله گاز مایع در کشور فعال شده و ثبت نام در این سامانه در قالب یک طرح ملی در همه نقاط کشور در حال انجام است.
وی ادامه داد: بنابرگزارش های مردمی چالش هایی برای ثبت نام در این سامانه از جمله مشکلاتی همچون ثبت کدپستی، تاریخ ازدواج و …. وجود داشته که بسیاری از آنها برطرف شده و در صورتی که هنوز شهروندان برای ثبت نام مشکل دارند، باید به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مراجعه کنند.
رجایی با به اشاره به کاهش سهمیه گاز شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، عنوان نمود: از آنجایی که سهمیه شهرستان براساس تعداد خانوارهای ثبت نام شده در این سامانه محاسبه می شود و هنوز همه مردم موفق به ثبت نام نشده اند، کاهش قابل توجهی در سهمیه گاز ماهانه داشته ایم اما مردم نگران نباشند چون با مدیریت سهمیه، تاکنون هیچ روزی را بدون گاز سپری نکرده ایم و در تلاش هستیم گاز مورد نیاز شهرستان را به صورت مستمر تامین کنیم.
مدیرعامل مشعل گاز قشم همچنین با اشاره به مشکل ثبت نام برخی از اصناف در سامانه سدف، افزود: تنها اصنافی مجاز به ثبت نام در این سامانه هستند که کدشیما دارند و اگر صنفی دارای این کد نیست باید حتما برای دریافت مجوز و کدشیما به دستگاه های مربوطه مراجعه کند.
رجایی همچنین در خصوص توزیع گازمایع سیلندری در روستاهای جزیره، خاطرنشان کرد: هم اکنون 43 نمایندگی فعال توزیع در جزیره وجود دارد که 4 نماینده در قشم و درگهان و مابقی در سایر روستاها و شهرها فعال هستند و در صورتی که روستایی نماینده توزیع گازمایع ندارد باید برای اخذ نمایندگی با معرفی از سوی دهیاری ها و بخشداری های مربوطه به این شرکت نسبت به صدور مجوز نمایندگی بر اساس ضوابط اقدام لازم بعمل آید.
وی تصریح کرد: این شرکت به صورت محسوس و نامحسوس از نمایندگی ها بازرسی بعمل آورده و چناچه تخلفی در این خصوص محرز گردد نسبت به لغو مجوز نمایندگی اقدام لازم به عمل خواهد آمد و از مردم شریف و نجیب جزیره زیبای قشم درخواست داریم در صورت هرگونه کم فروشی و یا گران فروشی توسط نمایندگی های فروش مراتب را برای بررسی و انجام اقدامات بعدی و برخورد قانونی به این شرکت اعلام نمایند.
بنابراین گزارش، باتوجه به اینکه تحویل گاز مایع سیلندری از این پس با کارت بانکی مخصوص خدمات الکترونیک ( سامانه سدف) امکانپذیر است، از قشموندان تقاضا می شود، در سریع‌ترین وقت برای ثبت نام و رفع نواقص به سامانه newtejaratasan.niopdc.ir مراجعه کرده و اطلاعات درخواست شده را ثبت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا