آخرین خبرهااجتماعیسیاسی در جلسه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با مدیرکل امور اتباع خارجی استانداری هرمزگان تاکید شد:

برنامه ریزی برای تسریع فرآیند ساماندهی اتباع خارجی قشم

در جلسه رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری هرمزگان بر هماهنگی و همکاری بیشتر برای برنامه ریزی و ساماندهی وضعیت اتباع خارجی در قشم تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در این جلسه گفت: بحث مدیریت و ساماندهی وضعیت اتباع خارجی از موضوعات دارای اهمیتی است که باید با هماهنگی بخش های مربوط به این موضوع اجرایی شود.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی برای حضور قانونی اتباع خارجی مجاز در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است و با همکاری میان بخش های مختلف و نهادهای ذی ربط، می توانیم شاهد تسریع فرآیند ساماندهی این افراد باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به برخی مشکلات حضور اتباع خارجی غیرمجاز در جزیره، تصریح کرد: برای رفع ناهنجاری های اجتماعی مرتبط با اتباع غیرمجاز نیازمند برنامه ریزی دقیق، تهیه و تدوین برنامه ای برای تعامل میان سازمان ها و نهادها هستیم.

مومنی با بیان اینکه وظیفه سازمان منطقه آزاد قشم ارائه خدمات مناسب به ساکنین، گردشگران و اتباع خارجی مجاز است، افزود: برای ارائه خدمات شایسته در گام اول نیازمند شناسایی اتباع و مهاجرین خارجی حاضر در جزیره هستیم و برای این منظور طرح ساماندهی اتباع خارجی در قشم آماده شده و هم اکنون در حال اجراست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم آمادگی کامل دارد تا با هماهنگی و همکاری سایر نهادهای مربوط به حوزه اتباع خارجی، برای ساماندهی این عزیزان برنامه ریزی کرده و اقدامات لازم را اجرایی کند.

براساس این گزارش مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری هرمزگان نیز در این جلسه با تقدیر از حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل دستگاه های اجرایی و با همکاری کامل سازمان منطقه آزاد قشم و اقدامات خوبی در راستای ساماندهی اتباع خارجی در چارچوب قانون صورت گرفته است.

منصور نبی زاده در ادامه توضیحاتی درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه ساماندهی اتباع بیگانه در استان هرمزگان ارائه کرد و افزود: با هدف هماهنگ سازی بیشتر و تسریع امور در راستای رسیدگی به وضعیت اتباع و مهاجرین خارجی، نیازمند آسیب شناسی دقیق وضعیت موجود و برنامه ریزی برای اقدامات جدیدی هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت مساله اتباع و مهاجرین خارجی و درگیری مستقیم کشورمان با این موضوع، ضرورت اصلاح جایگاه اتباع به صورت جدی احساس می شود و امیدواریم با تقویت این جایگاه بتوانیم نقش خود را در امور اتباع قوی تر از قبل انجام دهیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری هرمزگان تصریح کرد: اقدامات ارزشمندی در حوزه ساماندهی اتباع خارجی در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است، با این حال یکی از مسائل اساسی این است که این اقدامات به صورت مدون و طی برنامه هدف گذاری شده صورت بگیرد تا شاهد نتایج بهتر این طرح ها باشیم.

به گفته نبی زاده؛ براساس چارچوب های قانونی شرایط اشتغال و فعالیت اقتصادی را تنها برای مهاجرین مجاز می توان فراهم کرد، در حالی که حضور اتباع خارجی و مهاجران غیرمجاز یکی از معضلات اساسی است که باید برای آن برنامه ریزی صورت بگیرد.

گفتنی است این جلسه با حضور حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، منصور نبی زاده مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری هرمزگان، فاروق رحیمی معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان قشم، حسین رفیعی مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل منطقه آزاد قشم، سلیمان رنجبری مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حسین مرادی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا