آخرین خبرهادسته‌بندی نشده

مراقبت ویژه از عرصه های فضای سبزقشم با آغاز فصل گرما

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه ریزی و انجام تمهیدات لازم برای حفظ و مراقبت از فضای سبز جزیره با آغاز فصل گرم و بالا رفتن درجه هوا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، فرج طهماسبی با تاکید بر اهمیت نگهداری و توسعه فضای سبز جزیره در همه فصل ها بیان کرد: نگهداری و توسعه فضای سبز با افزایش دمای هوا در شرایط اقلیمی جنوب کشور و بحران کم آبی یکی از مهمترین چالش ها است و موفقیت در این زمینه به همکاری و مشارکت شهروندان و مسئولین نیاز دارد.

وی ادامه داد: نیروهای مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، اقدامات لازم در جهت پیشگیری از آسیب گونه‌های گیاهی سازگار با زیست بوم جزیره در مقابله با گرمای هوا آغاز کرده و هماهنگی های لازم با پیمانکارها برای حفظ و نگهداری فضای سبز جزیره صورت گرفته است. 

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از تغییر ساعات آبیاری به عنوان یکی از این اقدامات اشاره کرده و افزود: با نظارت ویژه کارشناسان این مدیریت و به منظور جلوگیری از تبخیر آب موجود در دسترس گیاه از طریق تعرق و آفتاب سوختگی، میزان دور و ساعات آبیاری در این ایام تغییر و نسبت به شست و شوی درختان اقدامات لازم در حال انجام می باشد. 

به گفته طهماسبی، برای داشتن فضاهای خنک و سایه دار بیشتر جهت استفاده شهروندان در روزهای گرم تابستانی، سعی شده از هرس های غیرضروری در معابر اصلی شهر جلوگیری شود.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از تمامی کارکنان و کارگران فضای سبز که در ایام ماه مبارک رمضان و در روزهای گرم و طاقت فرسای تابستانی همراه با وجود بیماری کرونا، تمام تلاش خود را جهت خلق شهری سرسبز به انجام می رسانند، تشکر و قدردانی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا