گردشگری

افزون بر 457 هزار نفر از ظرفیت‌های گردشگری قشم دیدن کردند

رئیس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: از آغاز تعطیلات پایان سال (25 اسفند 1402) تا پایان وقت پنجمین روز فروردین، 457 هزار و 626 نفر از ظرفیت‌های گردشگری قشم بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، ابراهیم رستم گورانی با اعلام این مطلب، اظهار کرد: بیشترین سهم بازدیدها به سایت‌های گردشگری جنگل دریایی حرا، خلیج دلفین‌ها، زیستگاه لاک‌پشت‌ها و جزایر ناز، هرمز و لارک با 201 هزار و 543 بازدیدکننده مربوط می‌شود.
وی ادامه داد: در این بازه زمانی 140 هزار و 539 میهمان جزیره هم از اسکله‌های گردشگری طبل، سهیلی، کندآلو، گورزین، لافت، شیب‌دراز، گوران، دهخدا و اسکله ابرکاوان (فاز 2 بهمن) دیدن کردند.
به گفته رئیس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، ژئوسایت‌های تنها ژئوپارک خاورمیانه در قشم شامل دره ستاره‌ها، غارنمکدان، تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک و موزه گوران هم مورد توجه 72 هزار و 864 نفر قرار گرفت.
وی یادآور شد: 25 هزار و 485 نفر از مسافران جزیره قشم هم موفق شدند با حضور در سایت‌های تفریحات هوایی، دریایی، ساحلی، کشتی تفریحی و سایر مراکز تفریحی بخشی از زمان سفر خود را در این سایت‌ها سپری کنند.
رستم گورانی گفت: میراث فرهنگی جزیره شامل قلعه تاریخی شهر قشم، قلعه نادری لافت، قبرستان و پاسگاه انگلیسی‌ها، چاه‌های طلا در لافت، خانه صنایع دستی لافت، موزه‌های شخصی و غارهای خوربس هم در این مدت با اقبال 17 هزار و 195 گردشگر همراه بود.
جزیره قشم در جنوب ایران با مردمانی میهمان نواز این روزها میزبان انبوه میهمانانی است که از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی با هدف بازدید از ظرفیت‌های مهم گردشگری، راهی این جزیره زیبا شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا