اقتصادی

صادرات تولیدات صنعتی قشم به بیش از ۷۵ میلیون دلار رسید

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در سه ماهه نخست سال جاری معادل ۷۵ میلیون و ۵۹۷ هزار دلار از محصولات تولید شده توسط ۲۱۶ واحد صنعتی مستقر در این جزیره به خارج از کشور صادر شده است.

 به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مرتضی صابری روز شنبه با تبریک روز ملی صنعت و معدن به فعالان این عرصه، اظهار داشت: ارزش ارزی و ریالی واحدهای تولیدی منطقه آزاد قشم از ابتدای سال جاری به ترتیب معادل ۱۵۶ میلیون دلار و ۱۷ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال ۱۱۱ هزار و ۱۰۰ تُن برداشت از معادن در این منطقه صورت گرفته و معادل یک میلیارد و ۴۷۸ میلیون ریال حقوق دولتی از معادن فعال دریافت شده است.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: عمده واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در منطقه آزاد قشم واحدهای تولیدی و صنعتی مربوط به حوزه های مختلف از جمله شناورسازی، پوشاک، دخانیات، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی است.

صابری اضافه کرد: ۲۱۶ واحد صنعتی و تولیدی فعال در فضایی به وسعت بیش از ۶ هزار هکتار با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۱۸ هزار میلیون ریال و بیش از هفت هزار میلیون دلار در منطقه آزاد قشم مشغول به فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای دستیابی به اهداف پیش بینی شده برای شعار سال «مهار تورم و رشد تولید»، برای رشد اقتصادی جزیره قشم و کمک به بهبود شاخص های حوزه صنعت و تولید به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد قشم، برنامه ریزی هایی صورت گرفته و به دنبال فعال سازی بیشتر بخش تولید و صنعت در جزیره هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا