گردشگری مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم خبر داد

افزایش خطوط پرواز داخلی و خارجی قشم از نیمه دوم تعطیلات نوروزی

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم از افزایش خطوط پرواز داخلی و خارجی در این جزیره از نیمه دوم تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: هر هفته ۱۴۰ سورتی پرواز (نشست و برخواست هواپیما) در این فرودگاه از ۶ مسیر داخلی و یک مسیر خارجی انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از ایرنا، غلامرضا دهقانی زاده اظهار داشت: هموطنانمان هر هفته از مسیرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و گرگان می‌توانند به جزیره زیبای قشم سفر کنند.

وی با اعلام اینکه هم اینک یک خط پروازی بین‌المللی بین فرودگاه قشم و دبی دایر است، افزود: پرواز در مسیر یاد شده در روزهای شنبه، دوشنبه، پنجشنبه و جمعه با ۲ شرکت هواپیمایی قشم  ایر و ایران ایر با ۸ سورتی پرواز انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم، این تعداد پرواز داخلی و خارجی مربوط به شرایط فعلی است و با آغاز تعطیلات پایان سال و نوروز ۱۴۰۱، شمارپرواز ها در مسیر قشم و نقاط یاد شده حدود ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

دهقانی زاده تصریح کرد: مسافران مسیر قشم به دبی با داشتن کارت واکسن کرونا، ارائه تست پی سی آر منفی، پرداخت عوارض خروج پیش از مراجعه به فرودگاه و سه ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه، می‌توانند با خیالی آسوده از قشم به دبی سفر کنند.

وی یادآور شد: به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مساعدت روابط عمومی این سازمان، اقدامات لازم با گستردن سفره هفت سین و خوشامدگویی به میهمانان نوروزی در فرودگاه بین‌المللی قشم در حال آماده سازی است.

افزایش خطوط پرواز داخلی و خارجی قشم

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم اضافه کرد: با توجه به دریافت مجوز پرواز در دو مسیر داخلی و خارجی، امیدواریم از نیمه دوم تعطیلات نوروزی شاهد تردد هوایی بین قشم – کرمانشاه به عنوان مسیر داخلی و قشم – مسقط پایتخت عمان به عنوان مسیر خارجی باشیم.

 سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عموی از طریق اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از اقصی نقاط میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر بفرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های سفید و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می شود.  

قشم به علت موقعیت ویژهای که دارد، از معدود مناطق جهان است محل تلاقی فرهنگ های کهن ایرانی، آفریقایی، عربی و اروپایی بوده و گذرگاهی برای حوادث گوناگون و به همین دلیل در طول تاریخ دستخوش رخدادهای بسیار و شاهد آمد و رفت اقوام و مللی چون عیلامی ها، مادها، یونانی ها، زرتشتیان، پرتغالی ها، اسپانیایی ها و انگلیسی ها بوده که آثار و سابقه فرهنگی هریک از این اقوام در جای جای جزیره برجای مانده است که نام هایی چون کیش، کشم، قشم و تنب بر آن نهاده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا