دسته‌بندی نشده

فرماندارقشم: ورزش صبحگاهی در قشم احیا شود

قشم - ایرنا- فرماندار قشم گفت: برای ایجاد نشاط و شادابی باید ورزش در جامعه نهادینه شود و از این رو در شهرستان قشم باید برای احیای ورزش صبحگاهی برنامه ریزی و فرهنگ سازی شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا نصری شامگاه سه شنبه در نشست کارگروه ورزش و ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قشم افزود: با تجهیز مساجد به امکانات ورزشی نیز می توان علاقمندان به ورزش را به مسجد جذب کرد و علاوه بر آن اهالی مسجد را نیز به سمت فعالیت های ورزشی سوق داد که این امر نیازمند برنامه ریزی است.

وی پارک بانوان را یکی از مطالبات زنان قشم عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد پارک محلات نیز با جانمایی مناسب که تمام جمعیت شهری را پوشش دهد باید در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم و شهرداری باشد تا همه گروه های سنی بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.
نصری با انتقاد از توسعه نیافتن ورزش های آبی در قشم تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان قشم از نعمت دریا بهره می برد باید از این نعمت در حوزه ورزش بهره برد و به توسعه ورزش های آبی به خصوص در حوزه زنان بیش از پیش توجه کرد.
وی همچنین از تدوین برنامه ورزشی برای کارمندان به عنوان یک امر مهم یاد کرد و گفت: باید در دستگاه های اداری برنامه های مختلف ورزشی برای آقایان و بانوان در نظر گرفته شود که این امر هم باعث تقویت روحیه کارمندان می شود و هم به نهادینه سازی فرهنگ ورزش در جامعه کمک می کند.
فرماندار قشم گفت: دعوت به ورزش، امر به معروفی است که می تواند یک نقش کلیدی و اثرگذار در حوزه آسیب های اجتماعی ایفا کند که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد و دیگر روش های گتره ای و هیئتی پاسخگوی نیاز جامعه نیست.
وی افزود: ورزش بستر مناسبی است که از آن می توان برای تعمیق فرهنگ دینی و باورهای مذهبی و رشد فرهنگی جامعه و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی بهره برد.
نصری برگزاری جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۰ میلادی در کشور قطر را یک فرصت برای شناساندن قشم به جهان دانست و گفت: باید ظرفیتی ایجاد شود که برخی کشورهای حاضر در جام جهانی قطر در قشم اردوی تیم ملی خود را برگزار کنند.
وی به شباهت آب و هوایی قشم با کشور قطر اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه قشم منطقه آزاد است و مشکل ویزا وجود ندارد، می توان از اردو زدن کشورهای حاضر در جام جهانی ۲۰۲۰ در جزیره قشم جهت معرفی قشم به جهانیان استفاده کرد که این امر به معنای افزایش گردشگر و بهبود وضع معیشتی مردم جزیره است.
مدیر کل ورزش و جوانان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: هم اکنون ورزش جذاب ترین پدیده قرن بیست و یکم است که می تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر و نافذ باشد.
جعفر قدیری افزود: تجربه نشان داده است که برای موفقیت در برابر امواج فرهنگی باید به تقویت فرهنگ بومی و ملی پرداخت که ورزش می تواند بستر انجام این امر باشد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.
۷۵۰۰ / ۶۰۴۸
خبرنگار: حسین آزادمنجیری

** انتشار : خلیل تنیده

انتهای پیام /*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا