اقتصادی

قشم به عنوان منطقه آزاد اول و برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد

حجت الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از سازمان منطقه آزاد قشم به سکانداری عادل پیغامی به عنوان منطقه آزاد اول و برتر در حوزه اقتصاد تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه های مختلف مناطق آزاد، منطقه آزاد قشم در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی کلیه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شد.
عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اهدای لوح از زحمات عادل پیغامی به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی جزیره تقدیر کرد.
بنابراین گزارش، افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار ، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها،رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی ، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته می باشد.
با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می شود این رویکرد مطابق با شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” و با بکارگیری توان فعالان اقتصادی جزیره ادامه یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا