اخبار مهم

کارت زرد کرونایی به قشم

پایگاه خبرقشم – دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: در صورت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی مورد تاکید ستاد کرونای کشور، نباید به رنگ‌های کم‌خطر کرونا دلخوش باشیم.

وی با اشاره به سفر شمار زیادی از هموطنانمان که در دو هفته گذشته از نقاط مختلف کشور به قشم سفر کردند، افزود: افزایش سفرها مانند تورهای گردشگری در سایت تنگه چاهکوه قشم و سایر قسمت‌ها، نقش مهمی در تغییر رنگ کرونایی این شهرستان داشته است.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصمیمات غیرکارشناسانه در زمینه مقابله با ویروس کشنده کووید 19، موجب افزایش موارد مثبت کرونایی و در نهایت عبور از شرایط کم خطر به سمت موقعیت پرخطر خواهد بود.

وی با اعلام اینکه در صورت ورود ویروس کرونای انگلیسی، شرایط مقابله همزمان با دو‌ ویروس خطرناک برای کادر درمان و سربازان خط مقدم مشکل خواهد بود، افزود: امیدواریم حساسیت مردم نسبت به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد.

ماسک همراه اول مقابله با کرونا

نوروزیان تصریح کرد: برای مقابله با ویروس کووید19، مهمترین عامل استفاده از ماسک است که همه جا باید از آن استفاده کنیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از ترددهای غیر ضروری به ویژه مسافرت‌ها، شستن دست‌ها با آب و صابون، برگزار نکردن مراسم‌ عروسی با حضور بیش از 10 نفر و رعایت دقیق فاصله اجتماعی، عدم برگزاری مراسم‌های عزا و جلوگیری از بازگشایی مدارس، مهمترین راه‌ها برای مقابله با کرونا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا