گردشگری

اعزام و پذیرش ۱۵۱ هزار مسافر در فرودگاه قشم انجام شد

 مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم از اعزام و پذیرش ۱۵۱ هزار و ۱۱۱ مسافر در چهار ماهه نخست امسال در فرودگاه بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، ناصر رجبی اظهار داشت: این آمار با انجام هزار و ۲۸۸ پرواز از طریق شرکت های هواپیمایی «قشم ایر»، «ایران ایر»، «آتا»، «زاگرس»، «سپهران»، «تابان»، «آسمان»، «پارس ایر»، «وارش» و معراج در مسیرهای جزیره قشم از تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و دبی و بالعکس که هزار و ۱۷۶ پرواز آن داخلی و ۱۱۲ پرواز آن خارجی بوده ثبت و گزارش شده است.

وی ادامه داد: در مدت یادشده ۱۵۱ هزار و ۱۱۱ مسافر و گردشگر از طریق این فرودگاه در جزیره زیبای قشم رفت و آمد داشته اند که از این تعداد ۱۴۱ هزار و ۳۳۱ نفر مسافر با استفاده از پروازهای داخلی و ۹ هزار و ۷۸۰ نفر گردشگر با استفاده از پروازهای خارجی اعزام و پذیرش شده اند.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم توضیح داد: در حال حاضر در هفته ۳۴ تا ۴۰ سورتی پرواز از این فرودگاه به مقاصد تهران، اصفهان و دبی (امارات متحده عربی) انجام می شود.

رجبی اضافه کرد: در زمان حاضر شرکت های هواییمایی «ایران ایر»، «وارش»، «قشم ایر» و «چابهار» به فرودگاه بین المللی قشم پرواز دارند که در چند ماه آینده و با خنک تر شدن هوا و با افزایش تقاضا برای مسافرت به جزیره پروازها نیز افزایش خواهد یافت.

فرودگاه بین المللی قشم یکی از فرودگاههای بزرگ و مطرح جنوب کشور است که طول باند آن مناسب برای فرود هواپیماهای پهن پیکر است و توان سرویس دهی به تمامی هواپیماهای عبوری و پهن پیکر (به جزء ایرباس ۳۸۰) را در این منطقه دارد.

قرار گرفتن فرودگاه بین المللی قشم در این منطقه از خلیج فارس، فرصت مناسبی برای ارایه خدمات مناسب به هواپیماهای کوچک و بزرگ در مسیرهای داخلی و خارجی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا