اجتماعی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

نقش اصحاب رسانه در بازآفرینی برند قشم در سطح ملی ارزنده است

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نقش اصحاب رسانه در بازآفرینی برند قشم در سطوح ملی و همراهی با سازمان منطقه آزاد قشم بسیار ارزنده است.

به گزارش پایگاه خبرقشم، افشار فتح الهی، در نشست خبری با اصحاب رسانه جزیره به مناسبت هفته دولت ضمن برشمردن عملکرد چندماهه اخیر این سازمان اظهار داشت: قشم در مسیر توسعه‌ای خود شاهد تغییرات چشمگیری در حوزه اقتصادی بوده و سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در حال شکل‌گیری است که توجه جامعه کشور را به خود معطوف کرده که بخشی از این موفقیت ملی، نتیجه همراهی اصحاب رسانه است.
وی افزود: به یمن حضور درصحنه و همکاری اصحاب رسانه، پیام همدلی و توسعه از قشم به کشور در حال مخابره است‌ که نتیجه مطلوبی برای جزیره در سطح ملی دربردارد.
فتح الهی با اشاره به اقدامات انجام‌شده از سوی سازمان در سطوح کلان گفت: اجرای ابرپروژه های زیرساختی و توسعه‌ای جزیره ازجمله؛ ساخت جاده‌های ساحل جنوبی و شهر لافت به شهر درگهان، به‌عنوان یکی از مطالبات مردمی در حال انجام است.
این مقام مسوول از موضوع آب جزیره به‌عنوان اولویت اصلی سازمان منطقه آزاد قشم یادکرد و ادامه داد: از زمان حضور ما در جزیره، این موضوع مورد پیگیری جدی بوده که حاصل آن آغاز به کار سه واحد ۴ هزار مترمکعبی است که امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.
وی همچنین از ساخت یک واحد ۱۰ هزار مترمکعبی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مدیریت سازمان منطقه آزاد، با نگاه به توسعه آینده شهر قشم خبر داد.

*بازگشت 500 هکتار زمین به ارزش 50 هزار میلیارد ریال
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه این نشست شمه‌ای از تلاش‌های نیروهای این سازمان در راستای احقاق حقوق عامه را برشمرد و بیان داشت: جلوگیری از فروش زمین در جزیره، یکی از عمده‌ترین مطالبات مردمی در طول سالیان متمادی بوده که به لطف خداوند توانستیم در این مدت، علاوه بر جلوگیری از فروش زمین، ۵۰۰ هکتار زمین به ارزش 50 هزار میلیارد ریال را باز پس گرفته و به بیت‌المال برگردانیم.
وی بر ادامه روند بازپس‌گیری اراضی مردمی تأکید کرد و اذعان داشت: قرارداد زمین پروژه‌هایی که بر اساس تعهدات خود در زمان‌بندی لحاظ شده عمل نکنند نیز مشمول این احقاق حق شده و فسخ خواهد شد.
فتح الهی از طرح مسکن جوانان پیاده شده در منطقه آزاد قشم به‌عنوان طرحی منتخب از سوی دبیر شورای عالی مناطق یاد کرد و از پیشنهاد پیاده‌سازی این طرح در سایر مناطق خبر داد.
وی بهره‌برداری از آب‌های سطحی برای مصارف کشاورزی و شرب در سالیان دور را یکی از افتخارات جامعه محلی جزیره دانست و یادآور شد: با امکانی که برای حضور جامعه دانشگاهی و پژوهشی در قشم ایجادشده، می‌توان این منابع آبی را برپایه دانش علمی برای استفاده‌های کشاورزی احیا کرد.
فتح الهی همچنین با اشاره به وعده به‌کارگیری نیروهای توانمند بومی گفت: در این مدت بخش زیادی از این وعده محقق شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از توجه خاص به توسعه صنایع و تولیدات فناور و دانش‌بنیان در جزیره به‌عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان منطقه آزاد قشم یاد کرد و افزود: این برنامه‌ریزی با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار و ارتقا صادرات در جزیره در حال اجرا است.
گفتنی است، صبح امروز چهارشنبه 9 شهریورماه 1401، افشار فتح الهی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه معاونان این سازمان با حضور در جمع خبرنگاران جزیره، به ارائه گزارشی از اقدامات و عملکردهای انجام‌شده در چندماهه اخیر پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا