اجتماعی

خدمت به مردم تکلیف و وظیفه نماینده دولت و شوراهاست

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در نشست هم اندیشی شوراهای اسلامی شهرستان قشم که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، گفت: ما بعنوان نماینده دولت و شما شوراها بعنوان نمایندگان مردم، وظیفه و تکلیف داریم که به مردم خدمت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم دکتر افشار فتح الهی در این نشست که شامگاه چهارشنبه در دومین روز دهه مبارک فجر در مرکز بین‌المللی رشد قشم برگزار شد، افزود: ما می خواهیم با مشارکت خود مردم و با استفاده از ظرفیت های بی بدیل مردمی و با کمک شما شوراها مشکلات را از پیش رو برداریم.
وی با اشاره به برخی کاستی ها و مشکلات مالی ناشی از تعهدات گذشته سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قرار نیست با فروش اراضی ملی و سواحل بکر جزیره مانند گذشته این مشکلات را حل کنیم بلکه مدلی از مشارکت را تعریف کردیم تا با تک تک شوراها مانند شورای شهر قشم تفاهم نامه همکاری امضا کرده و از ظرفیت و استعداد خود جزیره و مردم آن در جهت شکوفایی اقتصاد و تولید ثروت جزیره استفاده کنیم.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقادات برخی از شوراها از عملکرد گذشته سازمان تصریح کرد: فاصله ای که در گذشته بین مردم قشم و سازمان ایجاد شده، در دولت مردمی دکتر رییسی از بین رفته است.
به گفته وی در راستای ترمیم این فاصله و تکریم مردم عزیز قشم، هیچ یک از مدیران سازمان حق ندارد در اتاقش را به روی مردم ببندند و هیچکس هم از سوی سازمان حق شکایت از مردم به مراجع قضایی را نخواهد داشت.
دکتر افشار فتح الهی همچنین با تشریح اقدامات جدید سازمان منطقه آزاد قشم درخصوص حل مشکلات اساسی جزیره از جمله تامین آب شرب روستاها از طریق خرید آب تضمینی توسط وزارت نیرو و اتصال شبکه توزیع آب توسط سازمان به احداث پل خلیج فارس اشاره کرد و گفت: برای سال آینده ۲۰۰۰میلیارد تومان جهت ساخت پل خلیج فارس از دولت کمک گرفتیم و تا اخر امسال فعالیت کارگاه احداث این پل آغاز و در طول دو سال و نیم نیز کار احداث آن به پایان می رسد.
براساس این گزارش سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در آغاز سخنان خود با گرامیداشت دهه مبارک فجر خاطرنشان کرد:
ما افتخار می کنیم که ۴۳ سال همچنان به رغم همه دشمنی ها، فشارها و بد اخلاقی ها بر ارزش های انقلاب اسلامی ایستاده ایم و اعتقاد داریم که به یک قدرت منطقه ای تبدیل شدیم.
گفتنی است در آغاز این نشست که با حضور تعدادی از معاونان، مشاوران و مدیران سازمان برگزار شد، تک تک روسای شوراهای شهرستان قشم مسایل، مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را در خصوص مواردی از قبیل آب، اشتغال و مسکن جوانان، واگذاری زمین، انشعاب برق، فقدان اختیارات شوراها، مشخص نبودن جایگاه و شان شوراها، عملکرد برخی از مدیران سازمان، نبود پزشکان متخصص در جزیره، نبود فضای ورزشی کافی و موارد مشابه را با دکتر افشار فتح الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم درمیان گذاشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا