تصمیمات راهگشا لازمه تداوم خدمات لندیگکرافتی در آبهای سرزمینی
مدیر امور بنادر و دریانوردی قشم گفت: کاهش تردد در بنادر لافت و پهل برای لندیگکرافتهای بخش خصوصی زیان بار بوده و تداوم خدمات آنان در آبهای سرزمینی نیازمند تصمیماتی راهگشا است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر قشم به نقل از فارس، علی اشتری در نشست بررسی امکانات اسکله لافت اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا و اعمال محدویت های ناشی مهمترین عامل کاهش شدید ورود خودرو به جزیره قشم است.
وی افزود: روزانه به طور متوسط ۳۰۰ الی ۴۰۰ خودرو به منطقه آزاد قشم وارد میشود که بسیاری از آنها خودروهای سنگین حامل مواد و اجناس اولویتبندی شده همچون سوخت، مرغ، آرد، ارزاق عمومی و موارد مشابه میباشد.
مدیر امور بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: کاهش شدید تردد در بنادر لافت و پهل، زمینه زیاندهی لندینگ کرافتها را که صاحبان آنها بخش خصوصی هستند فراهم ساخته است.
اشتری ادامه داد: از این رو بسیاری از شناوردارها برای جلوگیری از این زیانها، محل فعالیت خود را به آن سوی آبها انتقال دادهاند.
وی اضافه کرد: افزایش نسبی کرایه حمل خودرو توسط لندیگ کرافتها را یکی از راههای ممکن برای بقای این شناورهای غول پیکر دریایی در آبهای قشم به شمار میرود و اتخاذ تصمیم جدی و فوری مسوولان ذیربط در این زمینه ضرورت دارد.