آخرین خبرهااجتماعیاقتصادیایران

۳۷۵۰ تومان سهم منطقه آزاد از تردد اتومبیل متولدین قشم

متولدین قشمِ دارای کارت شهروندی برای ورود خودروی خود به جزیره، مبلغ 3 هزار و 750 تومان به عنوان عوارض مواصلاتی پرداخت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سهم سازمان از هزینه های تردد خودروها به جزیره، به دریافت عوارض مواصلاتی محدود می شود که این مبلغ برای خودروهای متولدین قشم، فقط ۳ هزار و ۷۵۰ تومان می باشد.

محمدرضا عباسی در ادامه توضیح داد: بخش دیگر درآمد این سازمان در اسکله لافت، “عوارض یک بار تردد” است که از هیچکدام از قشموندان دریافت نمی شود.

وی افزود: کل مبلغ دریافتی بابت ورود خودروی های سواری متولدین قشم به جزیره، ۳۳ هزار و ۲۵۰تومان است که ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان از مبلغ یاد شده به عنوان هزینه بلیط لندینگ کرافت، یک هزار ۵۰۰ تومان به دهیاری پهل و دو هزار تومان آن نیز به تعاونی گمرک ایران پرداخت می شود.

بنا به اظهارات این مدیر، بخشی از مبلغ یاد شده، معادل دو هزار تومان سهم بیمه و یک هزار و ۵۰۰ تومان نیز دریافتی شورای اسلامی روستای لافت است.

عباسی با اشاره به مبلغ عوارض مواصلاتی اخذ شده از متولدین قشم دارای کارت شهروندی در سال های گذشته تصریح کرد: تا ابتدای سال ۱۳۹۶ مبلغ ۱۵ هزار تومان بابت عوارض مواصلاتی از این افراد اخذ می شد که پس از درخواستهای مکرر معتمدین، فعالین اجتماعی و رسانه ها جهت کاهش هزینه های ورود مورد توجه ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت که پس از تصویب هیات مدیره سازمان در دو مرحله این مبلغ به ۳۷۵۰ تومان کاهش یافت.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم تاکید داشت که مطابق مصوبه هیات مدیره سازمان شرط بهره مندی از این تخفیف و خدمات داشتن کارت شهروندی می باشد.

عوارض مواصلاتی و مبلغی که توسط متولدین قشم پرداخت می شود در روزهای اخیر موضوع داغ برخی تریبون ها و فضای مجازی بود و در اکثر موارد، و دریافت کل هزینه های ورود به سازمان منطقه آزاد قشم نسبت داده می شد در حالیکه حدود ده درصد از این مبلغ سهم منطقه آزاد قشم می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا