عمرانی

استفاده از فناوری نوین و مصالح بومی در پروژه های عمرانی و ساختمانی قشم

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، از این پس برای اجرای پروژه های عمرانی و ساختمانی جزیره از فناوری های نوین و مصالح بومی استفاده می شود.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سعید اکبریان با اعلام این خبر اظهار داشت: با امضای این تفاهم‌نامه، پروژه‌های تحقیقاتی جامع در خصوص استفاده از مصالح بومی سطح جزیره در اجرای پروژه عمرانی و ساختمانی و استفاده از بتن و آسفالت گوگردی در پروژه‌ها صورت می پذیرد تا شرایط اجرای پروژه‌ها و و مصالح استفاده شده با بوم جزیره تطبیق یابد.
وی ادامه داد: همچنین مشاوره فنی و اقتصادی در خصوص دستاوردهای استفاده از مصالح نوین در ساخت آسفالت و بتن و انجام خدمات پژوهشی، نظارت عالیه و تضمین کیفیت (QA) عملیات روسازی آسفالتی و بتن از دیگر مفاد تفاهم نامه به حساب می آید.
به گفته اکبریان، نظارت عاليه مرکز تحقیقات راه؛ مسکن و شهرسازی بر ارزيابي طرح هاي مقاوم‌سازي در انواع ابنيه فني و سازه‌هاي متنوع از جمله اسکله ها، پل و … از دیگر بندهای تفاهم نامه است.
معاون فنی و زیربنایی سازمان در پایان خاطرنشان ساخت: مستندسازي و مديريت دانش در پروژه‌هاي اجرايي و تعريف، تدوين و برگزاري دوره‌هاي تخصصي و كارگاه هاي آموزشي نیز از دیگر مفاد این تفاهم نامه است که امیدواریم به ارتقای کاربرد دانش برای ساخت بهترین پروژه های عمرانی و ساختمانی منجر شود.
بنا بر این گزارش، این تفاهم نامه به امضای عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و محمدمهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی رسید.
در آیین امضای تفاهم‌نامه، علیرضا زارع مدیر فنی و طرح های زیربنایی سازمان، میرداد میردادی شهردار قشم و جمعی از مدیران مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا