اجتماعی

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قشم در سال 1403 تشکیل شد

با حضور مسئولین شهرستان به ریاست امام جمعه شهرستان و دبیری مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، غفاری دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن تسلیت ایام ارتحال حضرت امام خمینی ره به تشریح وظایف اعضا و کمیته های شورای فرهنگ عمومی پرداخت و پیرامون برگزاری این جلسات گفت: جلسات یکشنبه اول هرماه با حضور اعضا برگزار می گردد. وی افزود : تدوین تقویم فرهنگی شهرستان اولین عملکردی باید باشد که در این شورا مصوب گردد .
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاجبی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادامه این جلسه بیان داشت : وظیفه اصلی فرهنگ عمومی شهرستان ، پرداختن به مسئله یابی شهرستان است . وی افزود : ارائه راهکارها، هماهنگی بین دستگاه‌ها و نظارت بر اجرای مصوبات اصلی ترین وظیفه شورای فرهنگ عمومی شهرستان است .
رئیس شواری فرهنگ عمومی شهرستان ضمن برشمردن مناسبات فرهنگی شهرستان افزودند : برخی از اقدامات شهرستان باید در تقویم اجرایی گنجانده شود مثل گرامیداشت مکتب حاج قاسم که در بحث ایثار و شهادت در سطح شهرستان برگزار می‌شود.
دکتر حاجبی ضمن بیان وظایف اعضای شورای فرهنگ عمومی گفت : شورای فرهنگ عمومی شهرستان از دوباره کاری ها و موازی کاری ها در حوزه اقدامات فرهنگی جلوگیری کند و نقش نظارتی باید داشته باشد .
دکتر حاجبی با اشاره به روند تشکیل جلسات منظم شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت : در اسرع وقت باید دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد تشکیل گردد و نفری جهت پیگیری مصوبات و همچنین برگزاری جلسات معرفی شود.
دکتر محمد محمد حسینی فرماندار قشم نیز در این جلسه بیان داشتند : جلسات شورای فرهنگ عمومی باید چالشی تر و کاربردی تر باشد و نباید آن را محدود کرد . وی اظهارداشت : دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید از اختیاراتی بیشتر برخوردار باشد .
دکتر محمد حسینی ضمن برشمردن چالش های دو جزیره هنگام و لارک افزودند : جزیره های هنگام و لارک جزئی از شهرستان هستند نباید در برنامه ریزی های شورای فرهنگ عمومی نادیده گرفته شوند.
ایشان با اشاره به برخی اقدامات در حوزه فرهنگ عمومی شهرستان بیان داشت : تصمیمات فرهنگی بعضاً با نگاه هزینه ای برنامه ریزی می‌شود که این می‌طلبد به لحاظ ساختاری اصلاح شود.
فرماندار شهرستان قشم در پایان سخنان خود استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها را عنوان کردند و گفت : دانشگاه‌ها بستر و ظرفیت خوبی در جهت نقش آفرینی در حوزه فرهنگ عمومی دارند و باید از این ظرفیت استفاده کرد .
دکتر میرداد میردادی شهردار قشم نیز پس از بیان گزارش عملکرد شهرداری از ابتدای سال تا کنون گفت : خیلی از اقدامات فرهنگی در سطح شهر موازی کاری بین دستگاه‌ها ست که ضرورت دارد در شورای فرهنگ عمومی شهرستان برنامه ریزی دقیقی تدوین شود . وی افزود : چند اقدام فرهنگی توسط شهرداری در دست برنامه ریزی است که برگزاری سوگواره حسینی و استفاده از ظرفیت هنر نمایش خیابانی در ایام محرم یکی از این برنامه ها می باشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا