اقتصادی

دومین جلسه شورای روابط خارجی و دیپلماسی اقتصادی قشم برگزار شد / بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی منطقه آزاد قشم و کشور عمان

دومین جلسه شورای روابط خارجی و دیپلماسی اقتصادی قشم به ریاست رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان قشم با حضور اعضای این شورا با موضوع بررسی راهکارهای توسعه همکاری میان منطقه آزاد قشم و کشور عمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، عادل پیغامی در این جلسه با گرامیداشت یاد وزیر امور خارجه شهید از نقش موثر ایشان در دیپلماسی منطقه ای جمهوری اسلامی تجلیل نمود و بر پیگیری موضوع توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی میان منطقه آزاد قشم و کشور عمان تاکید کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین معرفی جزیره قشم را به عنوان جزیره نوآور و همچنین بسترسازی برای حضور شرکت های دانش بنیان ایرانی در کشور عمان را یکی از ظرفیت های مهم جهت توسعه روابط با کشور عمان دانست.
وی ادامه داد: برنامه ریزی جهت استفاده از ظرفیت های بین المللی دانشگاهی و آموزشی قشم، نیز می تواند بستر مناسبی جهت حضور دانشجویانی از کشور عمان در این جزیره را فراهم کند.
پیغامی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری مشترک با سرمایه گذاران عمانی جهت توسعه فعالیت های اقتصادی در جزیره قشم نیز از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: تاسیس دفتر منطقه ای پلتفرم تجاری و اقتصادی سازمان همکاری های پیمان شانگهای (TEMP) در جزیره جهانی قشم موجب تسهیل روابط تجاری با دنیا می شود و از این ظرفیت جهت توسعه روابط اقتصادی با کشور عمان نیز کمک گرفت.
همچنین موسی فرهنگ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عمان نیز به صورت آنلاین در این جلسه حضور پیدا کرد و با اشاره به نگاه ویژه حسین امیرعبدالهیان، وزیر شهید درباره اهمیت جزیره قشم در حوزه سرزمینی و دیپلماسی منطقه ای، از آمادگی دفتر عمان برای معرفی و استفاده از ظرفیت های مختلف جهت توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با عمان خبر داد.
منصور عظیم زاده اردبیلی، عضو موظف هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این بر آمادگی کامل این سازمان برای توسعه روابط بین المللی و افزایش سطح همکاری ها جهت توسعه دیپلماسی اقتصادی کشور تاکید کرد.
جعفر زمانی، رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در قشم نیز در این جلسه استفاده ظرفیت هفته فرهنگی جزایر خلیج فارس با محوریت جزیره قشم را فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌ها و توسعه روابط این منطقه با کشور عمان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا