اجتماعی

تضعیف جایگاه تصمیم‌گیری مناطق آزاد به صلاح نیست/ ضرورت ایجاد معاونت مناطق آزاد در ریاست جمهوری

امام‌جمعه شهرستان قشم گفت: تقلیل جایگاه مناطق آزاد به صلاح حکمرانی در این مناطق نیست و نباید این موضوع دستخوش بازی های سیاسی گروه های مختلف شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از فارس، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قشم بیان کرد: مجموعه ای به نام مناطق آزاد تجاری و صنعتی ایجاد شده و باید ماموریت آن مجددا بازخوانی شود که برای چه تاسیس شده تا مدیریت آن قدرت تصمیم‌گیری داشته باشد.

وی اظها کرد: نباید قدرت جایگاه سیاسی و مدیریتی این نهاد تقلیل پیدا کند و از رییس جمهور محترم خواسته‌ایم و همچنان درخواست داریم این مجموعه را به عنوان معاونت زیرمجموعه ریاست جمهوری ارتقا داده و این مشکل را حل و فصل نماید.

خطیب جمعه قشم ادامه داد: متاسفانه شاهد هستیم هم اکنون قشم به عنوان بزرگترین منطقه آزاد تجاری دچار مشکلات فراوانی شده و بجای اینکه سطح تصمیم‌گیری مناطق آزاد به معاون رییس‌جمهوری افزایش پیدا کند، تقلیل نیز یافته است و این اتفاق نامبارک کارکرد اقتصادی این مناطق را از بین خواهد برد.

امام‌جمعه شهرستان قشم با بیان اینکه هر چه جایگاه این تصمیم‌گیری بالاتر برود، پاسخگویی نیز بیشتر خواهدبود، تصریح کرد:  هر چه این جایگاه پایین‌تر برود کسی پاسخگوی عملکرد ضعیف و عدم تحقق وظایف و ماموریت های محوله نخواهد بود و دود آن به چشمان مردم خواهد رفت و این موضوع اصلا به صلاح نیست.

وی تاکید کرد: تصمیمات اخیر در حوزه مناطق آزاد نگران کننده و خطرناک است و با اهداف اولیه ایجاد این مناطق در راستای توسعه صنعتی و تجاری سازگاری ندارد.

حجت‌الاسلام حاجبی گفت: باید هر چه زودتر موضوع جایگاه تصمیم‌گیری مناطق آزاد بازتعریف شود و حکمرانی مستقیمی زیر نظر ریاست‌جمهوری تشکیل شود؛ در غیراینصورت آفتی می شود که به صلاح انقلاب و دولت انقلابی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان پابرجابودن مساله آب و بحران کم‌آبی در شهرستان قشم تاکید کرد: مساله آب بسیار مهم است و مسئولان دولتی و مناطق آزاد به صورت هفتگی گزارش دهند که برای حل این مشکل چه اقداماتی انجام شده است؟

خطیب جمعه قشم با بیان اینکه فصل گرما نزدیک است و در وقت گرما دیگر مجالی برای کارهای عمرانی نیست، افزود: از هم‌اکنون باید برای اینکه در تابستان با مشکل آب و برق مواجه نشویم برنامه‌ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: حرام است بر مسئولی که روی صندلی عافیت طلبی کند؛ در حالیکه مردمش آسایش نداشته باشند و برای همین باید از حالا به فکر حل بحران باشیم.

حجت الاسلام حاجبی اظهار داشت: مسئولین این حوزه ها باید به صورت هفتگی از اقدامات خود گزارش دهند و اینجاست که بازگرداندن امید به جامعه به مردم روحیه می دهد و با پای کار آمدن خیرین باقی مشکلات نیز حل می‌شود.

وی همچنین احیای سازمان جوانان را از نیازهای جامعه دانست و از اذغام آن با ورزش و به فراموشی سپرده شدن بسیاری از فعالیت ها و ماموریت های جوانان اظهار ناخرسندی کرد.

امام جمعه شهرستان قشم گفت: توجه به استعدادهای جوانان هر منطقه باید در اولویت باشد؛ در غیر اینصورت کندشدن پیشرفت در آن منطقه را شاهد خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا