گردشگری

اقبال گردشگران از تماشای دره ستاره‌ها و تنگه چاهکوه جزیره جهانی قشم

مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: گردشگران جزیره قشم به دو ژئوسایت دره ستاره‌ها و تنگه چاهکوه بیش از دیگر ژئوسایت‌ها اقبال نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سجاد اشگرف با اعلام این مطلب، اظهار کرد: از 25 اسفند گذشته تا پایان ششمین روز فروردین امسال، 75 هزار و 15 بازديد از دو ژئوسایت دره ستاره‌ها و تنگه چاهکوه جزیره جهانی قشم انجام شد.
وی با اعلام اینکه سهم بازدید از دره ستاره‌ها و تنگه چاهکوه در بازه زمانی یاد شده به ترتیب 47 هزار و 156 و 27 هزار و 859 مورد بود، افزود: در مدت زمان مشابه سال گذشته تعداد 43 هزار و 460 بازديد از دره ستاره‌ها و 28 هزار و 349 بازديد هم از تنگه چاهکوه صورت گرفته است.
به گفته مدیر ژئوپارک جهانی قشم، بعد از این دو ژوئوسایت پُر بازدید، طولانی‌ترین غار نمکی جهان در غربی‌ترین نقطه جزیره قشم با چهار هزار و 138 بازديد و دره تندیس‌ها با دو هزار و 217 مورد قرار دارند.
وی همچنین بیان داشت: یکهزار و 216 نفر از گردشگران هم در این مدت با حضور در موزه زیبای ژئوپارك شهر قشم، بیش از ٣٠٠٠ نمونه زيستي تاكسيدرمي شده را به همراه صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره و ماکت زیبای چند ژئوسایت اولين ژئوپارک خاورمیانه در قشم را از نزدیک تماشا کردند.

جزیره قشم با دارا بودن ظرفیت‌های متنوع گردشگری، بازار مناسب خرید، سواحل زیبا، آب و هوایی کاملا بهاری و مردمانی میهمان دوست این روزها میزبان انبوه مسافرانی است که از سه میر دریایی (اسکله شهید حقانی به سمت اسکله شهید ذاکری) زمینی (اسکله پل به سمت اسکله لافت) و هوایی (فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد) وارد این جزیره زیبای جهانی می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا