آخرین خبرها

رمکان روستای برتر قرآنی قشم شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه ازاد قشم از انتخاب رمکان به عنوان روستای نمونه قرآنی در طرح ملی انتخاب روستای نمونه و برتر قرآنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، علیرضا کمساری با اعلام این خبربیان کرد: طرح انتخاب و معرفی روستای برتر قرآنی از ابتدای اسفند ماه 99 در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و با اطلاع رسانی انجام شده دهیاران در سامانه این طرح اطلاعات روستای خود را ثبت کردند.

به گفته وی روستای رمکان با کسب امتیاز 01/90 به عنوان روستای نمونه و برتر قرآنی انتخاب شد و روستاهای کوشه وکاروان به ترتیب با امتیازهای 50/87 و 30 در رتبه های بعدی قرار گرفتند. 

مدیرکل فرهنگ و ارساد اسلامی منطقه آزاد قشم ادامه داد: هدف از اجرای این طرح توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی و ساماندهی و تشویق ساکنین روستاها به ویژه قشر نوجوان و جوان به فراگیری علوم و معارف روح بخش قرآن کریم است.

وی در تشریح شاخص های کمی و کیفی پیش بینی شده این طرح بیان کرد: توجه روز افزون به مقوله های آموزشی قرآن، رونق فعالیت موسسات قرآنی، توسعه زیر ساخت ها و دفاترانجمن قرآن و عترت در روستاها، برگزاری آیین های تجلیل از برگزیدگان مسابقات و آزمون های سراسری و از همه مهمتر مشارکت و هم افزایی دهیاران و معتمدین جوامع محلی روستاها را از مهمترین اهداف و شاخص های این طرح است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا