آخرین خبرهااخبار مهماقتصادی توسط دکتر روحانی و از طریق ویدئو کنفرانس:

مرحله دوم نیروگاه تولید برق ۵۰۰ مگاواتی قشم افتتاح شد

رییس جمهوری روز پنجشنبه و از طریق ویدئو کنفرانس مرحله دوم نیروگاه تولید برق ۵۰۰ مگاواتی را با ظرفیت ۱۷۰ مگاوات و سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیون یورو افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، این نیروگاه سیکل ترکیبی در سه مرحله با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با هدف ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰ مگاوات برق و ۱۰۰ هزار مترمکعب آب شیرین در حال اجراست.

مرحله‌ی اول این نیروگاه با یک توربین که ظرفیت تولید ۱۷۰ مگاوات برق را داشت در مردادماه سال جاری آغاز به کارکرد.

با فعالیت مرحله دوم این طرح، توان تولید نیروپاه هم اینک به ۳۴۰ مگاوات برق رسیده است.

مرحله سوم توسعه این طرح، تولید ۱۶۰ مگاوات برق را در دستور کار دارد که ظرفیت تولید را به ۵۰۰ مگاوات رسانده و با اتصال به خط سراسری، بخشی  از نیاز استان هرمزگان را  نیز پوشش خواهد داد.

اجرای این طرح برای ۴۱۰ نیرو اشتغال ایجاد کرده و در زمان بهره‌برداری کامل نیز ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

رییس‌جمهوری در یک جلسه و از طریق ویدیو کنفرانسی ۱۴ طرح را در قشم با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال و اعتبار ارزی ۳۴۰ میلیون یورو در پنج بخش صنعت، نفت، گاز و انرژی، تولیدی، حمل‌ونقل، گردشگری و عمرانی افتتاح کرد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا