عمرانی

آغاز عملیات عمرانی محور ساحل جنوبی به رمکان با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد ریال / مسیر تردد قشم به فرودگاه کوتاه‌تر شد

آیین آغاز عملیات عمرانی جاده محور ساحل جنوبی به شهر رمکان به طول ۱۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال با حضور حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی کشور و عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سعید اکبریان، معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در این مراسم، اظهار کرد: با اجرای پروژه محور ساحل جنوبی به رمکان به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد ریال، مسیر تردد ساکنان و گردشگران به فرودگاه قشم کاهش پیدا می‌کند.
وی بیان داشت: فاز نخست این پروژه حد فاصل ساحل جنوبی تا نخل گل به طول ۲۴۰۰ متر در دو باند بوده که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.


اکبریان ادامه داد: اجرای زیرسازی این جاده توسط خیرین محلی انجام شده و عملیات روسازی آن شامل آسفالت، روشنایی، جدول گذاری رفیوژ میانی، جدول و کانیوو اطراف جاده بر عهده سازمان منطقه آزاد قشم است.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: جاده حد فاصل ساحل جنوبی به نخل گل، نخستین بخش از سه قطعه ای است که محور ساحل جنوبی را به بزرگراه مرکزی متصل می شود.
وی با تاکید بر اینکه افزایش ایمنی جاده‌های جزیره قشم یکی از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد قشم است، گفت: جزیره قشم با مساحتی حدود ۱۵۰۰ کیلومتر مربع دارای ۶۵۰ کیلومتر جاده اصلی و فرعی است و برای ارائه خدمات بهتر به ساکنان نقاط مختلف جزیره و گردشگران نیاز به بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر جاده روستایی و معابر شهری هستیم.
اکبریان در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در جزیره زیبای قشم میزان مشارکت جامعه محلی، خیرین، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی و شهر و روستاها نسبت به سراسر کشور موقعیت ویژه‌ای دارد که به تسریع فرآیند بهبود وضعیت زیرساخت‌ها کمک می‌کند.
براساس این گزارش در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه عملیات اجرایی این جاده، حجت الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی، عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد صفری، معاون اقتصادی دبیرخانه، منصور عظیم زاده اردبیلی عضو موظف هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری، سعید اکبریان، معاون فنی و زیربنایی و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا