مذهبی

نخستین گروه خادمان و تجهیزات موکب های اربعین قشم عازم عراق شد

نخستین گروه از خادمان و تجهیزات موکب های اربعین جزیره قشم امروز (شنبه) برای خدمات رسانی در امر اسکان و پذیرایی از زائران بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس، عازم کشور عراق شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سید حامد مظلومی افزود: این گروه از خادمان حسینی موکب انصار المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به منظور آماده سازی و هموار سازی زمین برپایی موکب، بررسی و انتقال اقلام و وسایل موکب از انبار ستاد عتبات عالیات به محل موکب در کربلای معلی عازم کشور عراق شدند.

وی ادامه داد: گروه دوم که شامل گروه راه اندازی و برپایی موکب هستند نیز فردا (یکشنبه ۲۲ خرداد) برای برپایی موکب راهی کربلای معلی می شوند.

مدیرموکب انصار المهدی (عج) قشم توضیح داد: هفته آینده نیز گروه سوم و تیم خواهران خادم موکب انصار المهدی (عج) قشم برای پذیرایی و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در بخش های مختلف عازم کربلای معلی خواهند شد.

مظلومی اضافه کرد: موکب انصار المهدی (عج) قشم با ۱۴۵ نفر خادم خواهر و برادر، امسال نیز میزبان زائران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین حسینی واقع در کربلایی معلی خیابان میثم تمار بعد از جسر الحسین (ع)، پل عابر پیاده، موکب انصار المهدی قشم (مکان سابق) است.

سه موکب های انصار المهدی (عج)، قمر بنی هاشم (ع) و محبان حضرت زهرا (س) در اربعین امسال به زائرین حسینی جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب در عتبات عالیات خدمات رسانی می کنند.

برای گرامیداشت چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان هر سال آیین مذهبی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) از نجف به مقصد کربلا با حضور گروه های مردمی از کشورهای مختلف برگزار می شود.

امسال پانزدهم شهریور ماه مصادف با این روز است اما آیین راهپیمایی از آغاز ماه صفر شکل می گیرد.

جمعیت حاضر در این راهپیمایی همه ساله میلیون‌ ها نفر تخمین زده می شود و زائران ایرانی مسیر ۸۰ کیلومتری نجف اشرف تا کربلای معلی را برای پیاده‌ روی انتخاب می کنند؛ این مسیر شامل یکهزار و ۴۵۲ ستون (عمود) است که برای راهپیمایی پیش بینی شده و فاصله بین هر ستون با دیگری ۵۰ متر است.

با متوسط پیاده روی هفت تا هشت ساعت در هر روز، مسیر نجف تا کربلا سه تا چهار روز طول می کشد.

ستاد فرهنگی اربعین بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و توصیه‌ های رهبر معظم انقلاب اسلامی، در هماهنگی با دولت عراق، شعار «حیاتنا الحسین» را به عنوان شعار اربعینی امسال انتخاب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا