اقتصادی

جزیره قشم ظرفیتی بی نظیر برای توسعه اقتصاد دریا محور است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزیره قشم با وجود ۵۰۰ کیلومتر ساحل، ظرفیتی بی نظیر برای توسعه اقتصاد دریا محور و توسعه حوزه شیلات و آبزی پروری در کشور است.  

به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”، افشار فتح الهی در نخستین همایش روش های نوین مدیریت در آبزی پروری، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های اقتصادی سواحل در سال های گذشته کمتر مورد توجه بوده و امروز یکی از موضوعاتی است که مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، استفاده از ظرفیت های اقتصادی سواحل جنوبی کشور است که جزیره قشم در این حوزه می تواند به ایفای نقش بپردازد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: انتقال دانش روز و فناوری های جدید یکی از اولویت های توسعه و پیشرفت منطقه در حوزه تولیدات شیلات و آبزی پروری است.

فتح الهی اضافه کرد: در حوزه تجارت خارجی محصولات شیلاتی باید از روش های ابتدایی، سنتی و کم بهره فاصله گرفت و با استفاده از دانش روز به رقابت در عرصه های بین المللی پرداخت.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته موضوع انتقال دانش از دانشگاه ها کمتر مورد توجه بوده است، افزود: همکاری های خوبی با مجموعه های دانشگاهی کشور شکل گرفته که ظرفیت خوبی برای انتقال دانش روز و حرکت به سوی تجاری سازی را تسهیل می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: برای تحقق شعار سال و تکمیل زنجیره ارزش تولیدات حوزه شیلات، نیازمند تجاری سازی و کسب ثروت، فعالیت مجموعه های دانش بنیان فعال در این حوزه هستیم.

فتح الهی خاطرنشان کرد: تکمیل زنجیره ارزش محصولات شیلاتی و تولیدات آبزیان یکی از برنامه های اصلی منطقه آزاد قشم است و امیدواریم برگزاری نخستین همایش روش های نوین مدیریت در آبزی پروری، بتواند زمینه ساز انتقال دانش و تجربه در این حوزه باشد.

نخستین همایش روش های نوین مدیریت در آبزی پروری امروز (چهارشنبه سوم اسفند ۱۴۰۱) به همت معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم به مدت ۲ روز در سرزمین آب و آفتاب آغاز شد.

آشنایی با علوم نو آور و دانش بنیان در حوزه آبزی پروری، تولید خوراک، تکثیر و پرورش آبزیان، صید و صیادی، فرآوری و بسته بندی صنایع شیلاتی مهمترین محورهای تخصصی برگزاری این همایش ۲ روزه در جزیره قشم نگین خلیج فارس است.

در این همایش سخنرانانی از چهار کشور خارجی چین، روسیه، ازبکستان و کانادا به ارایه تحقیقات و تجربیات خود در حوزه روش های نوین تولید خوراک زنده آبزیان دریایی می پردازند.

هدف از برگزاری این همایش معرفی شیوه های جدید مدیریت برای افزایش بهره وری در بخش های مختلف شیلات، آبزی پروری و صنایع وابسته است.

روسای دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان دانشگاه صنعتی شریف و پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی به همراه کارشناسان، صاحب نظران و فعالان حوزه آبزی پروری کشور و جزیره قشم، دیگر شرکت کنندگان در این همایش ۲ روزه هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا