آموزشی

۱۲۰ دانش آموز جذب کلاس‌های تابستانی فنی و حرفه ای قشم شدند

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قشم گفت: ۱۲۰ نفر از دانش آموزان سنین ۱۲ تا ۱۸ سال این شهرستان مرزی همزمان با هفته ملی کار آفرینی و مهارت جذب کلاس‌های آموزشی طرح اوقات فراغت این مرکز شدند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محسن ناصری اظهار داشت: در این کلاس‌ ها آموزش های مورد نیاز در رشته‌ های مهارتی تعمیرات کولر و اسپیلت، برق خودرو، اتومکانیک، باطری سازی، سیم کشی ساختمان، خیاطی و طراحی مُد و آرایشگری آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کلاس‌ها از ۱۵ تیر ماه دایر شد و تا ۱۵ شهریور ماه ادامه دارد، اظهار کرد: شرکت کنندگان برای مهارت‌ های خاص مورد نیاز صنعت و مهارت‌ های عمومی بازار کار و اشتغال آموزش می‌بینند.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قشم توضیح داد: این دوره‌های آموزشی در کارگاه‌های مجهز و با وسایل مورد نیاز برگزار و در پایان با برگزاری امتحان نسبت به ارایه گواهینامه به افراد اقدام می‌شود.

ناصری اضافه کرد: همچنین این مرکز آموزش فنی وحرفه ای برای تکمیل دوره های طرح تابستانه آماده ثبت نام از متقاضیان مهارتی در رشته های صنایع خودرو، صنایع پوشاک، آرایشگری، تاسیسات، برق، صنایع ساختمان و الکترونیک است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون علاوه بر طرح اوقات فراغت تابستانی، آموزش‌ های مهارت آموزی برای ۳۳۰ کار آموز زیر نظر ۱۰ مربی در یک مراکز ثابت و ۲۰ آموزشگاه این نهاد در ۱۵ رشته برگزار شده است.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قشم اظهار داشت: هدف از این آموزش‌ ها تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بازار کار جزیره قشم و اشتغال است.

وی خیاطی، طراحی، دوخت، آرایشگری، صنایع دستی، ماساژ و صنایع فرش را از جمله رشته‌های حرفه آموزی به بانوان ذکر کرد.

این مقام مسوول آموزش فنی و حرفه‌ای قشم، از برق ساختمان، تاسیسات، اتومکانیک و صنایع ساختمانی به عنوان بخشی از رشته‌های آموزشی ویژه آقایان ذکر کرد.

ناصری تصریح کرد: با هدف تحقق سیاست‌های دولت در تربیت نیروی کار مورد نیاز بازار و تحقق اقتصاد مقاومتی برای ایجاد اشتغال، رونق تولید و اقتصاد دوره‌های آموزشی یادشده برگزار می‌شود.

به گفته وی هم اکنون پنج کارگاه ثابت در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در رشته‌های برق، الکترونیک، تاسیسات، اتومکانیک و صنایع ساختمان فعال است.

از هفتم تا ۱۳ مرداد در تقویم ملی کشور به عنوان “هفته ملی کار آفرینی و مهارت” نامگذاری شده است.

طرح ویژه مدرسه تابستانه مهارت برای گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال با عنوان دوره‌های طرح ایران مهارت برگزار می‌شود که برای شرکت‌کنندگان تاییدیه صادر خواهد شد.

این دوره‌ها بین ۳۰ تا ۱۰۰ ساعت است و حاضران در این دوره‌ها پس از پایان در آزمون‌های مهارتی شرکت و در صورت قبولی گواهینامه بین‌المللی دریافت می‌کنند.

یک مرکز دولتی و ۲۵ آموزشگاه آزاد با همکاری بخش خصوصی برای ارایه آموزش‌های مهارتی در جزیره قشم فعال هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا