ایران

ثبت آیین روزی به نام سوزا در تقویم فرهنگی جزیره

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از تثبیت "روز سوزا" در تقویم فرهنگی جزیره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، طاهره شهرکی در جشنواره “روز سوزا” که روز گذشته در این شهر برگزار شد، بیان داشت:  جشنواره “روز سوزا”  همسو  با پیشینه کهن دریانوردی در این بندر تاریخی و به منظور پاسداشت گنجینه های تاریخی و فرهنگی این شهر برگزار شد.

وی با تاکید بر علاقمندی مردم به فرهنگ بومی و تاریخ این سرزمین افزود: ساخت موزه دریانوردی در این بندر و تثبیت “روز سوزا” در تقویم فرهنگی جزیره، باعث توسعه گردشگری،  معرفی میراث دریایی و ارتقاء اقتصادی این منطقه می شود.
شهرکی با اشاره به برنامه های اجرا شده در این جشنواره گفت:  برپایی نمایشگاه عکسی از پیشینه های بندری شهر سوزا و  دریانوردان کهنه کار  این بندر که به تجارت و صیادی می پرداختند، بخش مهمی از برنامه های این جشنواره بود.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: مراسم بادبان کشی، اجرای موسیقی محلی، عرضه غذاهای محلی و صنایع دستی بومی در بیش از ۳۰ غرفه، بیانگر توانمندی مردم این شهر  در زمینه های مختلف تاریخی، فرهنگی و هنری است.
گفتنی است، جشنواره “روز سوزا” به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، شهرداری و شورای شهر درگهان، روز جمعه ۱۷ اسفند ماه با استقبال بی نظیر مردم جزیره در محل کمپ پارک ساحلی شهر سوزا برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا