فرهنگی هنری

خلق آثار هنری دانش آموزان جزیره قشم با استفاده از مواد بازیافتی

چهارمین دوره مسابقه دانش آموزی «دور ریختنی های ماندنی» در مرکز آموزشی ژئوپارک جهانی قشم در غرب جزیره، برگزار شد و برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سجاد اشگرف، مدیر ژئوپارک جهانی قشم با بیان این مطلب، گفت: در این دوره از مسابقات دانش آموزان رده های سنی 7 تا 15 سال از سراسر جزیره قشم آثار خود را ارسال نمودند که ۳۰ اثر به بخش جوایز راه پیدا کرد و به رسم یادبود هدایایی به دانش آموزان برگزیده اهدا شد‌.
وی ادامه داد: در چهارمین دوره مسابقه دور ریختنی های ماندنی به مانند دوره های گذشته دانش آموزان با استفاده از وسایل با اشیا دورریختنی و کاربردی به محصولاتی را ساختند و در حال حاضر نیز نمایشگاهی از آثار دانش آموزان در مرکز آموزشی ژئوپارک در غرب جزیره واقع در روستای سرریگ دایر شده است.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم اضافه کرد: هدف از برگزاری این مسابقات افزایش سطح آگاهی کودکان و نوجوان در زمینه بازیافت زباله، شناخت ظرفیت ها و توانایی های هنرمندان در خصوص امر بازیافت بود.
به گفته اشگرف؛ حفاظت از طبیعت و محیط پیرامون زندگی موضوعی است که می توان با آموزش هدفمند آن به کودکان و دانش آموزان، برای بهبود وضعیت محیط زیست برای استفاده نسل های آینده بستری مناسب فراهم کرد.
براساس این گزارش، مسابقه دور ریختنی های ماندنی یکی از برنامه های ژئوپارک جهانی قشم است که هر ساله در قالب مسابقه، برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان در روستاهای غرب جزیره برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا