آخرین خبرها در نشست رییس هیات مدیره و ‌مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان و‌ فرماندار بندر خمیر مطرح شد؛

ارتقا کیفیت ارزیابی منطقه آزاد قشم با ارایه خدمات مطلوب محقق می‌شود

رییس هیات مدیره و ‌مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ارتقا کیفیت ارزیابی از منطقه آزاد قشم در سطح کشور با ارایه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران محقق می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با رضا مدرس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان و‌ میرهاشم خواستار، فرماندار بندر خمیر  به‌منظور گفتمانی پیرامون تعاملات دو‌سویه و گسترش همکاری‌های فی‌مابین با حضور جمعی از مشاوران، معاونان و مدیران این منطقه آزاد دیدار کرد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه با تاکید بر لزوم ارتقا خدمات در بنادر پهل- لافت، شهید ذاکری و فرودگاه بین‌المللی قشم و توسعه این مبادی ورودی  بیان داشت:  منطقه آزاد قشم از این سه مبدأ توسط گردشگران و مسافرانی که وارد جزیره می‌شوند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و ارتقا سطح خدمات و برنامه‌ریزی برای توسعه این مناطق یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این سازمان می‌باشد.

وی به طرح مطالعاتی برای توسعه بندر پهل اشاره کرد و افزود: بنادر پهل- لافت از ظرفیت بالایی در حوزه حمل‌ونقل باری و مسافری برخوردار است و ارتقا سطح خدمات مانند ساخت پارکینگ و مراکز رفاهی می‌تواند به تغییر رفتار در این بنادر منجر شده و جذابیت ورود به جزیره را تحت تأثیر قرار دهد.

مومنی ادامه داد: در سال‌های گذشته، مسافران با صف‌های طولانی و گاها تأخیر 9 ساعته برای ورود به جزیره مواجه بودند اما با فعالیت‌های عمرانی انجام‌شده در سه سال گذشته و افزایش لاین های ورودی از 2 لاین به 9 لاین، همچنین افزایش تعداد لندینگ کرافت ها، میانگین توقف مسافران در صف ورود را به 12 دقیقه رسانده‌ایم.

این مقام عالی اضافه کرد: حفظ کرامت مردم کشورمان که در قالب مسافر و گردشگر به این منطقه آزاد سفر می‌کنند، از مسوولیت های ماست که با اجرایی کردن طرح‌های توسعه در مبادی ورودی به آن تحقق بخشیدیم.

وی از لزوم ظرفیت سنجی نیاز بنادر پهل- لافت در زمان پیک حضور گردشگر خبر داد و گفت: تعداد لندینگ کرافت ها، نوع خدمات، ارایه دهنده خدمات، گیرنده، قیمت و  ارتقا امنیت  از مواردی است که باید با همکاری استان موردبررسی و ارایه پیشنهاد قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از استان خواست تا در حوزه فعالیت‌های عمرانی در بخش روستایی کارگروه مشترکی برای بررسی اقدامات مشترک تشکیل شود تا خدمات بر اساس اولویت‌ها انجام‌شده و سهم سازمان و استان مشخص شود و روند توسعه در جزیره سرعت بیشتری پیدا کند.

وی ادامه داد:  در بخش اسکله‌های گردشگری نیز سطح قایق‌های گردشگری نیاز به بهینه‌سازی دارد و به همین منظور 5 قایق به‌صورت استاندارد و با خدماتی متفاوت طراحی‌شده که برای مجهز کردن ناوگان تفریحی نیاز به تأمین اعتبار دارد و امید است استان در این زمینه مساعدت لازم داشته باشد.

مومنی همچنین به پروژه‌های در دست افتتاح امسال اشاره کرد و عنوان داشت: 18 پروژه بالغ‌بر 60 هزار میلیارد ریال تا پایان سال در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد که  چهار پروژه بزرگ آن به حوزه راه‌سازی اختصاص دارد. ایجاد تعادل در خدمات ارایه شده بین شرق و غرب جزیره یکی از اهداف عمده این پروژه‌هاست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان  از گسترش همکاری‌های بین استان و منطقه آزاد قشم به‌عنوان راهکاری جهت افزایش سرعت توسعه در استان و بهتر شدن سازوکار خدمات به مردم یادکرد و اضافه کرد: هم‌راستایی فعالیت‌های این منطقه با استان تبعات شایسته‌ای برای مردم دارد.

*طرح جامع بنادر پهل-لافت تهیه می‌شود

در ادامه، رضا مدرس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اظهار داشت: منطقه آزاد قشم یکی از برترین مناطق منتخب ازنظر هیات تطبیق است که در موضوعات عمران و آبادانی بسیار خوب عمل کرده است.

وی نیز بر لزوم همکاری دوجانبه و تعاملی استان و منطقه آزاد قشم تأکید کرد و گفت:  ادغام توان و خدمات دولتی با خدمات سازمان منطقه آزاد قشم، توسعه در منطقه را با سرعت بیشتری رقم خواهد زد.

مدرس از بندر پهل- لافت به‌عنوان دروازه اقتصادی جزیره قشم یادکرد و افزود: تهیه طرح جامع بنادر پهل-لافت توسط سازمان منطقه آزاد قشم یکی از راه‌های توسعه کریدور اتصال سرزمین اصلی به جزیره قشم است که برای استان و منطقه انتفاع به همراه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا