اقتصادی

اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران حوزه شیلات و کشاورزی و صنایع وابسته به آن جزیره قشم برای حضور در رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری جلسه هماهنگی و اعلام آمادگی 30 تن از سرمایه گذاران حوزه شیلات، کشاورزی، صنایع وابسته به آن و حتی کسب و کارهای دریا پایه ای گردشگری شیلات و کشاورزی جزیره قشم برای حضور فعال در نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مریم نوری بالانجی با بیان این مطلب، اظهار کرد: در جلسه ای که با حضور مهدی شهیدی مدیر برگزاری رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریا محور ایران برگزار شد، جمعی از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران حوزه شیلات، کشاورزی و صنایع وابسته به آن برگزار شد، موضوعات و مسائل مورد نظر مطرح شد.

وی ادامه داد: شیلات یکی از زیربخش‌های اصلی کسب و کارهای اقتصاد دریامحور و تاثیرگذار در تأمین امنیت غذایی، تجارت، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و محرومیت‌زدایی است که در نخستین رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران می تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی کشور داشته باشد.

به گفته مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم؛ براساس برخی مطالعات انجام شده فعالیت های دریاپایه شیلاتی با داشتن سهم ۳۰ درصدی ازتولید ناخالص کلیه فعالیت های دریاپایه در کشور، مهمترین نقش را در اقتصاد دریا ایفا می کند.

نوری بالانجی در پایان خاطرنشان کرد: جزیره جهانی قشم یکی از قطب های مهم در حوزه تکثیر و پرورش میگو و ماهی در قفس ، تولید خوراک دام، طیور و آبزیان کشور است که می تواند نقش به سزایی در تأمین امنیت غذایی کشور ایفا کند.

بنا بر این گزارش، نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران با هدف بررسی فرصت ها، چالش ها و راهکارها و بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال، با تمرکز بر سیاست های کلی توسعه دریامحور با حضور دستگاه های عمومی، دولتی و غیردولتی، شرکت های خصوصی، شرکت های دانش بنیان و سفرای کشورهای مختلف جهان 25 تا 27 اردیبهشت ماه سال جاری در جزیره قشم برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا