فرهنگی

مرکز بین‌المللی تبادلات فرهنگی رسانه‌ای خلیج فارس در قشم ایجاد می‌شود

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از سیاست ایجاد مرکز بین‌المللی تبادلات فرهنگی رسانه‌ای خلیج فارس در قشم، خبر داد.

سید مجید امامی در حاشیه رونمایی از کتاب “شناخت‌نامه ساز ایرانی عود در سواحل خلیج فارس و هرمزگان” که در محل موزه ژئوپارک شهر قشم انجام شد به خبرنگار پایگاه خبری “خبر قشم” گفت: مرکز بین‌المللی تبادلات فرهنگی رسانه‌ای خلیج فارس به عنوان یک سیاست اقتصاد فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان منطقه آزاد بزودی در این منطقه تاسیس خواهد شد.
وی تصریح کرد: این مرکز به یک فضا و پارک بسیار تخصصی و صادراتی در راستای صادرات فرهنگی عمومی و تجمع نوآوران هنری و رسانه‌ای و فرهنگی و عرصه‌های مختلف فرهنگی عمومی از بازی و لباس وغذا گرفته تا پویانمای و کتاب و موضوعات مرتبط با حوزه فضای مجازی تبدیل خواهد شد.
به گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، این مرکز با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و در راستای مصوبه اخیر شورایعالی فرهنگ عمومی کشور مبنی بر تاسیس شهرها و دهکده‌های صنایع فرهنگی در حال پیگیری است.
وی یادآور شد: باتوجه به تفاهم‌نامه‌‌ای که بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل سازمان منطقه ازاد قشم منعقد شده است، پارک بین‌المللی تبادلات فرهنگی رسانه‌ای با همکاری بخش خصوصی و بخش دولتی فعالیت‌هایش آغاز و فاز صفر و مطالعات آن هم انجام شده است.
امامی بیان داشت: در چارچوب سفرهای استانی و منطقه‌ای به جزیره جهانی قشم آمدیم و چند برنامه مهم در راستای تقویت صیانت و حفاظت از میراث ناملموس فرهنگی ایران در دستور کار خود داریم.
او ادامه داد: ثبت جهانی عود نوازی و ساخت آن در کنار دیگر میراث‌های ناملموس مانند ماجرای لنج سازی و سایر مثل‌ها و متل‌ها و افسانه‌ها و قصه‌ها و لالایی‌های مردمان قشم در سیاست شورای فرهنگ عمومی کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگر سخنان خود گفت: همه ما موظفیم در ماه مبارک رمضان حرمت جوامع بومی و محلی که روزه‌دار هستند را حفظ کنیم و به پویش “این شهر روزه‌دار است”، احترام بگذاریم .
وی ادامه داد: جزیره جهانی قشم در حالی می‌تواند بالنده و بالنده‌تر بماند که میهمانان خوبی داشته باشد و مردم خونگرم جزیره هم مناسک ماه مبارک رمضان را به شیوه شایسته به میهمانان جزیره معرفی کنند.
شایان ذکر است؛ آئین رونمایی از کتاب “شناخت‌نامه ساز ایرانی عود در سواحل خلیج فارس و هرمزگان” شامگاه یکشنبه با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان فرهنگی قشم، همیاران ژئوپارک و قشموندان در محل موزه ژئوپارک شهر قشم، برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا