آموزشی

۶۱ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در قشم ارایه شد

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قشم گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۶۱ هزار و ۴۵ نفر ساعت آموزش مهارتی در مراکز مختلف فنی و حرفه ای این شهرستان مرزی ارایه شد و ۳۳۰ نفر به کارآموزی پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محسن ناصری اظهار داشت: این آموزش ها در ۱۰۶ دوره مختلف و ۴۸ حرفه از جمله برق(صنعتی، ساختمان و تابلوسازی)، اتومکانیک و تاسیسات، صنعت ساختمان، ایمنی و بهداشت، ایمنی در کارگاه های ساختمانی (HSE ابنیه)، ایمنی و آتش نشانی، صنایع پوشاک، مراقبت و زیبایی، مشاوره و هدایت شغلی، آرایشگری، حسابداری، غواصی، ماساژ، خیاطی و نظایر آن ارایه شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۵۳۸ هزار و ۱۹ نفر ساعت آموزش در قالب ۴۱۵ دوره ( ۱۹۸دوره بخش دولتی و ۲۷۷ دوره بخش خصوصی) و ۱۱۸ حرفه (۴۳ حرفه بخش دولتی و ۷۵ حرفه بخش خصوصی) ارایه شده بود.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قشم توضیح داد: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه ۳۳۰ نفر در ۱۰۶ دوره ها آموزشی فنی و حرفه ای این شهرستان مرزی ثبت نام کرده اند.

ناصری گفت: همچنین در سه ماه نخست امسال ۵۱۷ نفر (۳۳۵ نفر در آزمون های سامانه برخط، ۷۳ نفر در آزمون صنعت ساختمان، ۱۰۶ نفر در آزمون هماهنگ و سه نفر در آزمون اصناف) شرکت داشته اند.

وی با اشاره به آمار آزمون های برگزار شده مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان مرزی در سال ۱۴۰۱، گفت: در سال گذشته نیز هزار و ۷۸۹ کارآموز شامل هزار و ۲۲۲ نفر در آزمون سامانه بر خط، ۲۵۶ نفر در آزمون صنعت ساختمان، ۲۸۶ نفر در آزمون هماهنگ، ۱۶ نفر در آزمون اصناف و ۹ نفر در آزمون تفاهم نامه شرکت کرده بودند.

وی افزود: برگزاری ۸۷ دوره آموزشی در آموزشگاه های آزاد، ۱۲ دوره آموزشی در محیط کار واقعی پادگان ها، چهار دوره آموزشی در مراکز ثابت، سه دوره آموزشی در پادگان های نظامی ویژه سربازان از دیگر عملکردهای چهار ماهه این مرکز فنی و حرفه ای در جزیره قشم نگین خلیج فارس است.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قشم اضافه کرد: اماکن تحت پوشش این مرکز در این شهرستان مرزی در قالب پادگان نظامی آموزشی مهارتی شامل چهار پادگان (ناوتیپ سپاه، دریابانی، نیروی انتظامی و هوا و فضا)، ۲۶ آموزشگاه آزاد (خدمات – فنی)، یک مرکز جوار کارخانه (شرکت سیمان) سه مرکز جوار دانشگاه (دانشگاه آزاد، پیام نور و زیست فناوری خلیج فارس) است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر این مرکز فنی و حرفه ای به سمت سرمایه گذاری در رشته هایی به پیش می رود که امکان سرمایه گذاری مردم در آن به دلیل هزینه بالا وجود نداشته باشد.

ناصری اعلام کرد: همچنین در این جزیره یک سری صنایع مادر، زیر بنایی و اساسی داریم که باید با برنامه ریزی های اصولی سرمایه گذاری را به سمت صنایع بنیادین سوق دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا