سلامت

تزریق واکسن مننژیت به ۴۳۶ نفر از زائران قشمی بیت‌ الله‌ الحرام

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، رییس جمعیت هلال احمر قشم از تزریق ۴۳۶ دوز واکسن مننژیت به زائران قشمی خانه خدا توسط عوامل جمعیت این شهرستان مرزی خبر داد.

احمدنور سرودی اظهار داشت: این تعداد زائران قشمی با دریافت واکسن مننژیت در مقابل این بیماری که یک عارضه باکتریایی حاد با علائم تب، سردرد، تهوع و استفراغ، انقباض عضلات گردن و بثورات جلدی است واکسینه شده اند.

وی ادامه داد: تزریق واکسن مننژیت حداقل ۱۰ روز قبل از مسافرت زائرین ایرانی سرزمین وحی به کشور عربستان سعودی به ویژه در هنگام سفر حج تمتع و عمره مفرده ضروری است.

رییس جمعیت هلال احمر قشم توضیح داد: واکسن مننژیت ۲ سال در بدن ماندگاری دارد و زائرینی که در کمتر از ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق کرده باشند دیگر نیازی به تزریق مجدد آن ندارند.

سرودی اضافه کرد: زائران اعزامی به خانه خدا باید کارت بهداشتی تزریق واکسن مننژیت را از مراکز تزریق این واکسن دریافت کرده و با خود به عربستان ببرند چون ممکن است ماموران وزارت بهداشت این کشور این کارت را در فرودگاه جده یا مدینه از آنان مطالبه کنند.

امسال یکهزار و ۳۸۰ زائر حج تمتع در قالب ۹ کاروان و ۶ پرواز از استان هرمزگان عازم سرزمین وحی می‌شوند که پنج پرواز زائران از فرودگاه بندرعباس و یک پرواز ۲۶ خردادماه از فرودگاه قشم انجام می‌شود.

زائران حج تمتع که از فرودگاه بندرعباس اعزام می شوند، چهارم و پنجم تیرماه و زائرانی که از فرودگاه قشم اعزام خواهند شد، ۲۶ تیرماه وارد میهن می‌شوند.

زائران حج تمتع استان هرمزگان در حج تمتع امسال در قالب ۹ کاروان متشکل از هفت کاروان اهل سنت و ۲ کاروان شیعه هستند که بیشترین کاروان مربوط به شهرستان بندرعباس و حوزه شرق استان با چهار کاروان است.

سه کاروان حج تمتع هرمزگان نیز از قشم، یک کاروان از بندرلنگه، پارسیان و بستک و یک کاروان از بندرخمیر است.

کوچکترین زائر استان هرمزگان دختر هشت ساله متولد ۱۳۹۴ و مسن‌ ترین زائر نیز مردی ۹۵ ساله متولد ۱۳۰۷ است.

یکهزار و ۳۸۰ زائر اعزامی از استان هرمزگان به بیت‌ الله‌ الحرام ۷۳۹ نفر زن و ۶۴۱ نفر مرد اعلام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا