محیط زیست

قشم پیشگام در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت

فرماندار شهرستان قشم از روند اجرایی تولید 210 هزار نهال حرا در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت و پروژه‌های زیرساختی شهر طبل بازدید کرد.

 محمد محمدحسینی فرماندار شهرستان قشم با همراهی بخشدار حرا و مدیران مربوطه از پروژه‌های حوزه غرب قشم با محوریت مرکز بخش حرا بازدید کرد.

فرماندار شهرستان قشم گفت: افزون بر ۲۱۰ هزار اصله نهال حرا در راستای طرح اعلامی مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال تولید شده است.

محمدحسینی افزود: این نهال‌ها با مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، جامعه محلی، همیاران طبیعت و دانش آموزان همیار طبیعت در نهالستان طبل و گوران تولید شده که تقویت پوشش گیاهی منطقه، توسعه زیستگاه پرندگان مهاجر و بومی و نیز سخت پوستان از جمله مزایای آن به شمار می رود.

وی ادامه داد: زمین فوتسال محلی شهر طبل به مساحت هزار و 200 مترمربع با تامین اعتبار ۷۰ درصدی از محل اعتبارات کمک های مردمی و ۳۰‌ درصدی ارزش افزوده نیز دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است و اداره ورزش و جوانان متعهد به تامین چمن آن می باشد. 

فرماندار شهرستان قشم تصریح کرد: شهرداری طبل موظف به توسعه اسکله گردشگری و دیوار حایل آن است که می تواند فعالیت 100 قایق گردشگری موجود در آن را بهبود ببخشد و به همین منظور پنج میلیارد ریال از محل ارزش افزوده به طرح اختصاص یافته است.

محمدحسینی ادامه داد: احداث خیابان متصل کننده شهرک فاطمه زهرا(س) به مرکز شهر طبل نیز با مشارکت شهرداری و منطقه آزاد با اعتبار 60 میلیارد تومان در حال احداث است که روند اجرایی آن باید تسریع شود.

فرماندار شهرستان قشم در این بازدیدها همچنین دستورات لازم جهت انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله قاطع با هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی بویژه در حاشیه شهر را صادر کرد.

 شهر طبل مرکز بخش حرا شهرستان قشم با جمعیت بیش از پنج هزار نفر در فاصله ۷۵ کیلومتری از مرکز شهرستان قرار داشته و بیشتر مردم آن در بخش صیادی، صنعت گردشگری و تجارت اشتغال دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا