هواشناسی

نخستین باران پاییزی باعث شادی مردم قشم شد

نخستین باران پاییزی امروز (یکشنبه) چهره جزیره قشم را تغییر داد و باعث شادی و شعف ساکنان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل ازایرنا، این باران که از سوی اداره هواشناسی قشم میزان آن در شهر تا این لحظه ۲۰ میلی متر اعلام شد، فضای گرم و شرجی این جزیره را متحول کرد و چهره ای زیبا ولطیف به این جزیره بخشید.

بر اساس این گزارش ساکنان این جزیره که از این باران به عنوان نعمت الهی یاد می کردند، با شوق و شعف فراوان نظاره گر نزول این نعمت الهی برای نخستین بار در هشتمین ماه سال جاری بودند.

مردم این جزیره که تابستان و نخستین ماه پاییز امسال را با گرمای طاقت فرسا و طولانی سپری کردند با نخستین رحمت الهی، کولرهای گازی را خاموش و هوای لطیفی را استشمام کردند.

تا زمان مخابره این خبر بر میزان بارش ها افزوده شد و وضعیت جوی حاکم نشانگر بارندگی فراوان در این جزیره خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم در گفتگو با ایرنا از نفوذ سامانه بارشی به جنوب شرق کشور خبر داد و گفت: نقشه های جدید هواشناسی نشان می دهد که این سامانه بارشی امروز (یکشنبه) در استان هرمزگان فعال شده که شدت آن برای بیشتر مناطق استان و در ساعت های مختلف شبانه روز متفاوت خواهد بود.

محمد کاملی دیرستانی بارندگی در قشم را بصورت رگبار و پراکنده اعلام کرد و افزود: در این مدت دریای عمان و حوزه تنگه هرمز نیز مواج خواهد بود.

به گفته وی هوای قشم در چند روز گذشته به سمت خنک شدن پیش رفته، بطوری که دمای این جزیره شب گذشته به ۲۵ درجه سانتیگراد که در سه ماه گذشته سابقه نداشته، رسیده است.

وی همچنین از افت ۲ تا ۵ درجه از میزان دمای هوای جزیره قشم متعاقب بارندگی امروز در این جزیره خبر داد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۵ درجه و ۷۵ درصد و شهر قشم را ۲۶ و ۷۵ درصد اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا