مذهبی

آستان مقدس امامزاده سید مظفر (ع) قشم میزبان سوگواره یاس نبوی است

 رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم گفت: همزمان با دهه اول فاطمیه آستان مقدس امامزاده سید مظفر (ع) این جزیره میزبان برگزاری آیین سوگواره یاس نبوی در سرزمین آب و آفتاب است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام روح الله صفری افزود: آیین سوگواری یاس نبوی ویژه برادران و خواهران در راستای تکریم و بزرگداشت مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا (س) و ترویج فضایل اخلاقی و سیره فاطمی در ایام فاطمیه اول و دوم همزمان با برپایی نماز مغرب و عشا در آستان مقدس این امامزاده برگزار می شود.

وی تصریح کرد: مراسم سوگواری فاطمیه اول از شنبه چهارم آذر تا سه شنبه هفتم آذر ماه به مدت سه شب، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، در محوطه امامزاده سید مظفر (ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا طباطبایی نسب و مداحلی کربلایی جواد ذاکری برپا خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم توضیح داد: اجرای این مراسم با برگزاری سخنرانی در خصوص معرفی شخصیت حضرت زهرا(س)، قرائت قرآن کریم، تواشیح، قرائت زیارت نامه حضرت زهرا(س)، عزاداری، مداحی، مرثیه سرایی، خیمه های معرفت و برپایی ایستگاه صلواتی همراه است.

حجت‌الاسلام صفری اضافه کرد: در اجرا و برگزاری این مراسم شماری از مبلغان بومی برای پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، شبهات دینی و ترویج سبک زندگی فاطمی (س) فعالیت خواهند کرد.

ایام فاطمیه یا دهه فاطمیه، نام روزهایی است که شیعیان به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌ الله علیها عزاداری می‌کنند.

شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) طبق بعضی روایات ۷۵ روز پس از رحلت پیامبر(ص) و طبق بعضی روایات نیز ۹۵ روز پس از رحلت آن حضرت بوده است.

بر همین اساس طبق روایات نخست روز ۱۳ جمادی الاول و طبق روایات دوم، سوم جمادی الثانی به عنوان تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) عنوان شده است و عزاداری های طبق روایت ۷۵ روز به عنوان دهه اول فاطمیه و طبق روایت ۹۵ روز، دهه دوم فاطمیه نام گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا