مذهبی

خادمین موکب انصار المهدی (عج) قشم راهی کربلا شدند

خادمین موکب انصار المهدی (عج) قشم به منظور خدمت رسانی به زوار و عاشقان اهل بیت (ع) مراسم اربعین حسینی روز (دوشنبه) با بدرقه شماری از قشموندان و مسوولان این شهرستان مرزی عازم کربلای معلی شدند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سید حامد مظلومی روز دوشنبه اظهار داشت: این گروه ۴۴ نفره از خادمین سرزمین آب و آفتاب برای فراهم کردن شرایط پذیرش، اسکان و پذیرایی روزانه از سه هزار زائر اربعین اعزامی جزیره قشم و استان هرمزگان و برپایی موکب انصار المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) راهی شهر مقدس کربلا در کشور عراق شدند.

وی ادامه داد: این خادمان در ایام اربعین حسینی به مدت ۲ هفته در شهر مقدس کربلا در موکب مستقر در خیابان میثم تمار بعد از جسر الحسین (ع)، پل عابر پیاده، روبروی هتل رزاق، موکب انصار المهدی قشم (مکان سابق) خدمات افتخاری و عاشقانه خود را شروع می کنند.

مدیر موکب انصار المهدی (عج) شهرستان قشم توضیح داد: امکانات و تجهیزات برپایی این موکب نیز پس از انجام مراحل گمرکی و خروج از کشور با ۲ دستگاه تریلی کفی، چهار دستگاه کانتینر و یک دستگاه ماشین یخچال دار سردخانه ای به کربلای معلی ارسال خواهد شد.

مظلومی گفت: گروه سوم و تیم خواهران خادم موکب انصار المهدی (عج) قشم نیز برای پذیرایی و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در بخش های مختلف روز چهارشنبه (۲۴ مرداد ماه) عازم کربلای معلی خواهند شد.

وی به راه اندازی خطوط ارتباطی آسان برای دسترسی قشموندان با این موکب اشاره کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، شبکه های اجتماعی، رسانه های خبری فعال، مطبوعات، مجامع و محافل، مساجد و تکایا و نماز جمعه، مردم عاشق و دوستدار حضرت امام حسین (ع) در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس از فعالیت ها و برنامه های کاری این موکب مطلع خواهند شد.

در آیین بدرقه این خادمان حسینی از امامزاده سید مظفر علیه السلام و گلزار شهدا و شهدای گمنام قشم به سوی کربلای معلی مردم ولایت مدار شهرستان قشم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قشم، رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم، امام جمعه موقت شهرستان، مدیر فرهنگی و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مسوولین این شهرستان مرزی حضور داشتند.

پیش از این نیز نخستین گروه خادمان و تجهیزات موکب های اربعین قشم عازم عراق شده بودند.

موکب انصار المهدی (عج) قشم با ۱۴۵ نفر خادم خواهر و برادر در اربعین سال جاری به زائران امام حسین (ع) خدمات رایگان ارایه می کنند.

سه موکب های انصار المهدی (عج)، قمر بنی هاشم (ع) و محبان حضرت زهرا (س) در اربعین امسال به زائرین حسینی جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب در عتبات عالیات خدمات رسانی می کنند.

برای گرامیداشت چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان هر سال آیین مذهبی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) از نجف به مقصد کربلا با حضور گروه های مردمی از کشورهای مختلف برگزار می شود.

امسال پانزدهم شهریور ماه مصادف با این روز است اما آیین راهپیمایی از آغاز ماه صفر شکل می گیرد.

جمعیت حاضر در این راهپیمایی همه ساله میلیون‌ ها نفر تخمین زده می شود و زائران ایرانی مسیر ۸۰ کیلومتری نجف اشرف تا کربلای معلی را برای پیاده‌ روی انتخاب می کنند؛ این مسیر شامل یکهزار و ۴۵۲ ستون (عمود) است که برای راهپیمایی پیش بینی شده و فاصله بین هر ستون با دیگری ۵۰ متر است.

با متوسط پیاده روی هفت تا هشت ساعت در هر روز، مسیر نجف تا کربلا سه تا چهار روز طول می کشد.

ستاد فرهنگی اربعین بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و توصیه‌ های رهبر معظم انقلاب اسلامی، در هماهنگی با دولت عراق، شعار «حیاتنا الحسین» را به عنوان شعار اربعینی امسال انتخاب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا