ورزشی

پیشنهاد قشم به عنوان مرکز گردشگری و میراث فرهنگی جوانان جهان اسلام به مجمع جوانان کشورهای اسلامی

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و دبیر شورای عالی جوانان کشور گفت: طبق رایزنی های انجام شده با مجمع جوانان کشورهای اسلامی، انتخاب جزیره تمدنی قشم به عنوان مرکز گردشگری و میراث فرهنگی جوانان جهان اسلام پیشنهاد شده است.
به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، وحید یامین پور در دیدار صمیمانه با جوانان جزیره قشم ضمن برگزاری جلسه مشترک و گفت و شنود بی واسطه در جریان مشکلات و چالش های پیش روی جوانان این جزیره قرار گرفت.
وی در بخشی از این جلسه اظهار داشت: پیشنهاد انتخاب قشم به عنوان مرکز گردشگری و میراث فرهنگی جهان اسلام طبق مذاکرات معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد و معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به مجمع جوانان کشورهای اسلامی ارائه شد.
یامین پور ادامه داد: هم اکنون باید برنامه های اجرایی برای دستیبابی به این هدف به مجمع ارائه شود و این برنامه با همکاری و هم افزایی جوانان و مسئولان فرهنگی و اجرایی تدوین خواهد شد.


دبیر شورای عالی جوانان کشور در ادامه این جلسه با تاکید بر لزوم حفظ هویت فرهنگی و تاریخی جزیره تمدنی قشم، بیان داشت: در مناطقی که جذابیت پذیرش گردشگر دارد خطر تغییر هویت فرهنگی توسط گردشگران وجود دارد و این اتفاق در برخی مناطق کشور افتاده است و در برنامه ریزی برای توسعه قشم باید هشدار اصحاب فرهنگی را جدی گرفت و برای حفظ هویت جزیره دقت نظر لازم را به خرج داد.
وی تصریح کرد میراث خواری نباید در جزیره اتفاق بیفتد و آیین و رسوم غنی جزیره باید به آیندگان به ارث برسد و جامعه محلی اولین سنگر برای حفظ این هویت هستند که تاکنون مردم قشم در این زمینه موفق عمل کرده اند و مسئولین نیز باید برنامه های حمایتی لازم در این زمینه را فراهم کنند.
یامین پور در پاسخ به مطالبات گسترده جوانان جزیره قشم در حوزه ورزش، اظهار داشت: نگرش به ورزش باید از حوزه تفریح به صنعت تغییر پیدا کند چراکه صنعت ورزش یکی از محبوب ترین و سودآورترین صنایع در جهان است و این حوزه ظرفیتی خوبی برای سرمایه گذاری شرکت های دانش بنیان و افزایش اشتغالزایی است و نیاز به توجه دارد.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان ساخت: به همین منظور از سال گذشته کارگروه اشتغال و کارآفرینی ورزش و جوانان را تاسیس کردیم و در سال گذشته بالغ بر 300 میلیارد تومان تسهیلات اعطا کردیم و بنا داریم در سال آینده 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات به منظور ایجاد زیرساخت های صنعت ورزش پرداخت کنیم و از مسئولین هرمزگان و جزیهر قشم انتظار می رود بتوانند بخشی از این تسهیلات را با توجه به نیاز جوانان هرمزگان و جزیره جذب کنند.

وی همچنین در حوزه اعطای تسهیلات ازدواج سخن گفت و اعلام کرد: مبلغ وام ازدواج هم اکنون به صورت ارزی بیش از 4 هزار دلار است که موجب شد درخواست های زیادی برای دریافت این تسهیلات وجود داشته باشد و از همین روی برای افزایش سقف تسهیلات موافقت رییس جمهور را کسب کردیم.
یامین پور تصریح کرد: بسیاری از بانک ها امسال در سطح کشور گزارش ارائه دادند که 100 درصد تعهدات خود در این حوزه را انجام داده اند و ما 235 هزار فقره وام مازاد سهمیه برای جوانان در شرف ازدواج در نظر گرفتیم و از شورای بانک های قشم انتظار می رود ضمن ارائه گزارش در خصوص میزان انجام تعهدات در این زمینه شفاف سازی کند.


معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان پس شنیدن مطالبات جوانان جزیره یکی از مهمترین مسائل جزیره را یکدست شدن شیوه مدیریتی و اجرای ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در مناطق آزاد برشمرد.
بنابراین گزارش، در نشست صمیمانه معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و دبیر شورای عالی جوانان کشور با جمعی از جوانان جزیره قشم، ادریس راموز، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و جوانان فعال در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و رسانه ای حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا