اقتصادی

صادرات منطقه آزاد قشم 33 درصد افزایش یافت/صادرات مجدد 155 میلیون دلار

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات و صادرات مجدد 155 میلیون و 400 هزار دلار انواع کالا توسط شرکت‌های این منطقه به خارج از کشور تا پایان تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مختار گرشاسبی با بیان این خبر گفت: در این مدت زمان میزان صادرات از منطقه آزاد قشم بالغ بر ۱۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۳۳ درصد رشد دارد.

وی ادامه داد: در چهار ماهه سال جاری، همچنین بیش از ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۲۸۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به کاهش واردات از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته، افزود: در مدت زمان ذکر شده حدود ۴۸ میلیون دلار واردات قطعی به منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.

گرشاسبی با بیان اینکه تراز تجاری منطقه آزاد قشم مثبت است، گفت: تراز تجاری این منطقه از ابتدای سال جاری حدود ۷۰ میلیون دلار است.

وی تصریح کرد: کشورهای امارات، سومالی، قطر و کویت مهمترین مقاصد صادراتی محصولات تولید شده در منطقه آزاد قشم از ابتدای سال جاری را تشکیل می‌دهند.

به گفته مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم؛ با برنامه ریزی صورت گرفته از ابتدای سال جاری چندین کشتی برای بارگیری کالاهای تولیدی صادراتی وارد اسکله های منطقه آزاد قشم شده‌اند و عملیات بارگیری و صادرات با سهولت در حال انجام است.

گرشاسبی در پایان با بیان اینکه جهت برقراری خطوط کشتیرانی مستقیم از بنادر قشم به خارج از کشور مذاکرت خوبی انجام شده است، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته جهت تسهیل و توسعه صادرات، پیش‌بینی می‌شود که میزان صادرات منطقه آزاد قشم تا پایان سال به ۵۰۰ میلیون دلار برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا