اقتصادی

کارگاه پل خلیج فارس امسال فعال می‌شود/ کاهش معطلی گردشگران در ورودی بندرپل از 8 ساعت به 2 ساعت

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با سرمایه گذاری و برنامه ریزی‌هایی که در گلوگاه‌های وروردی انجام شد، معطلی گردشگران در ورودی پل (پهل) نسبت به قبل از کرونا، از 8 ساعت به زیر 2 ساعت کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از خبرگزاری فارس ، افشار فتح‌الهی عصر شنبه در نشست خبری ستاد اجرایی خدمات سفر بیان کرد: با توجه به زمان بسیار کمی که برای اصلاح امور داشتیم، تمام تلاش ها برای از بین بردن مشکلات کوتاه مدت و استفاده از تجربیات گذشته برای برچیدن بی نظمی‌ها و سوء‌مدیریت‌ها در بخش‌های مختلف شد.

وی با بیان اینکه 8 جلسه و 13 کمیته از آغاز ایجاد ستاد نوروزی تسهیلات سفر در قشم تشکیل شد، اضافه کرد: در این جلسات با بررسی مشکلات گذشته، مسائل و تنگناهای بحران آفرین شناسایی شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، با بیان اینکه نبود برخی زیرساخت‌ها باید در فاصله میان مدت و بلندمدت ایجاد شود، افزود: به رغم شناسایی این مسائل، زمان لازم برای اصلاح نبود و امیدواریم تا نوروز 1402 ، بخشی از نیازهای ضروری و زیرساختی قبل را حل کنیم.

وی ضمن اذعان به ایجاد صف های چندکیلومتری در روزهای نخست، تصریح کرد: با روانسازی ایجاد شده بخش قابل توجهی از مشکلات ورود گردشگران از طریق اسکله‌های لافت و پهل در نوروز امسال برطرف شد و کاهش چشمگیری یافته است.

ورود نیم میلیون گردشگر به جزیره

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه تا پنجم فروردین ماه، 455 هزار نفر تاکنون به جزیره وارد شده اند که نسبت به پارسال 5 برابر و نسبت به 98 نیز 10 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ازدحام در نوروز طبیعی است و برای حل مشکلات احتمالی، تدابیر لازم در زمینه تهیه ارزاق عمومی از جمله آب، نان، یخ، کنسرو و میوه اندیشیده شده بود، افزود: با توزیع متوازن این اقلام در سراسر شهر از ورود مسافرین به مرکز شهر، ایجاد ترافیک و سایر مشکلات جانبی جلوگیری شد.

فتح الهی رفع برخی نقاط حادثه خیز منجر به فوت در جزیره، نصب تابلوها و علائم هشداردهنده و ایجاد سرعت‌گاه‌ها را از جمله اقدامات مهم در راستای افزایش ایمنی گردشگران در نوروز امسال دانست که خوشبختانه تلفات جانی را به صفر رسانده است.

ضریب اشغال تخت‌های هتلی از 100 درصد هم فراتر رفت!

وی همچنین ظرفیت اماکن اقامتی را بالای 100 درصد اعلام و اضافه کرد: با اضافه کردن تخت در مجموعه های با ظرفیت کمتر، سعی شد از ظرفیت موجود نهایت استفاده بشود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در کمپ پارک‌ها نیاز به سرویس بهداشتی و حمام داشتیم که 240 سرویس بهداشتی نسبت به وسعت شهر قشم بسیار از حد انتظار است، آماده و مهیای گردشگران شد.

وی ادامه داد: این درحالیست که در شهر بندرعباس که 6 برابر قشم جمعیت دارد 300 سرویس بهداشتی وجود دارد و در شهر قشم توانستیم 70 چشمه را در 2 ما گذشته با خرید سرویس بهداشتی پرتابل حل شد و حجم زیادی از نیاز گردشگران و مسافران حل شد.

فتح الهی بیان داشت: 500 هزار نفر در 5 روز وارد قشم شدند و باید شکرگزار برای جزیره قشم و مردمان جزیره باشیم و آرزوهای ما این است که در تمامی سال چنین ازدحامی داشته باشیم و نباید نگرانی در این خصوص داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی از افراد می گویند ورودی ها را ببندیم، اظهار داشت: ما قصد داریم خدمات رسانی کنیم و مهمانسراها و فروشگاه ها و بازارها راضی هستند و انتخاب قشم به عنوان مقصد گردشگری برای ما نعمت است و باید بابت این موضوع شکرگذار باشیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت که قطعا و در صورت حضور پیوسته مسافران در مقاطعی صف ایجاد می شود؛ اما هیچ جایی مشکل نداریم و مردم در حال استفاده از امکانات سیاحتی و رفاهی شهرستان قشم هستند.

وی با بیان اینکه حضور گردشگران در قشم یک فرصت است و باید قدردان این موضوعات باشیم، تصریح کرد: نقدهایی در برخی موارد وجود دارد ولی بیان قابلیت ها و سرمایه‌های موجود، بهترین نحوه جذب مردم به قشم است و محبت مردم قشم به گردشگران بی نظیر است و در هیچ جای کشور شاهد چنین میهمان نوازی زیبایی نیستیم.

پیگیری عضویت سازمان منطقه آزاد قشم در ستاد تصمیم گیری قیمت ها و تنظیم بازار هستیم

وی در خصوص چرایی عضونبودن سازمان منطقه آزاد قشم در ستاد تنظیم بازار استان و موضوعات مرتبط به قشم خصوصا منطقه آزاد قشم، افزود: افزایش قیمت لندینگ کرافت ها در ستاد تنظیم بازار استان صورت می گیرد که سازمان منطقه آزاد قشم عضو آن نیست ولی نظر ما که به استاندار ابلاغ شد، موافق با افزایش قیمت برای ساکنین نیستیم.

فتح الهی ادامه داد: در خصوص افزایش قیمت لندینگ کرافت ها با بیان اینکه در دستورالعمل جدید افزایش 100 درصدی قیمت ها لحاظ شده، اضافه کرد: برای اینکه این افزایش مانع ورود گردشگران نشود، با مشورت اعضای هیات مدیره 32 درصد تخفیف عوارض تا پایان شهریور ماه در نظر گرفته شد.

وی در بخش دیگی از سخنان خود گفت: در مباحث ترافیکی مشکل چندانی نداشتیم اما در درگهان مشکلاتی پیش آمد ولی نیاز به بستن مسیرهای اصلی را نداشتیم و نیاز به افزایش نیروهای راهنمایی برای هدایت مردم بود.

سرپرست سامان منطقه آزاد قشم گفت: بسیاری از مردم پارکینگ خالی هم داشتند و با هماهنگی نیروهای بسیج 20 نفر از نیروها با کاور راهور وجود دارند و راهنمایی می کنند.

خودروهای عمومی تا 3 سال اجازه واردات به مناطق آزاد خواهند یافت

وی گفت: واردات خودرو تاکنون متوقف بوده و نیاز به مجوزهایی داشت که با حل مشکلات یاد شده، در بحث حمل و نقل عمومی مثل ون، مینی بوس و اتوبوس  تا 3 سال ساخت اجازه واردات این جنس خودروها داده شده است.

فتح الهی از تغییر اولویت‌گذاری احداث بزرگراه‌ها به نفع مردم گفت و افزود: شبکه بزرگراهی شامل مسیرهای ورود و خروج به جزیره که برای مردم اولویت دارند باید ساخته شوند.

کارگاه پل خلیج فارس امسال فعال می شود

این مقام مسئول بیان کرد: امسال کارگاه پل خلیج فارس فعال می شود و 2 و نیم سال ضمن احداث و تکمیل این پل بزرگ،این سازه عظیم به شبکه بزرگراهی متصل می شود.

وی پیش بینی کرد امسال بالای 1 میلیون گردشگر وارد جزیره خواهند شد و آمادگی داریم توزیع گردشگران در سرتاسر جزیره باید انجام شود تا توزیع گردشگر در همه شهرستان باشد و این به قشم و درگهان خلاصه نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا