آخرین خبرها وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات

۱۲۰ سایت نسل سوم و چهارم در کشور اجرا می‌شود

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: با هدف برقراری زیرساخت های عدالت آموزشی، اجرای ۱۲۰ سایت جدید نسل سوم و چهارم و ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری مصوب شده و در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح طرح فیبرنوری دریایی جزیره‌های خلیج فارس در قشم افزود: اجرای این طرح‌ها در مجموع یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد:  شیوع ویروس کرونا اهمیت زیرساخت های اینترنت و فضای مجازی را روشن کرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به قطعی فیبر در جزیره‌های کیش و قشم در سال گذشته تصریح کرد: پایداری شبکه مطالبه مردم در این مناطق بود که با تکیه بر توان داخلی این امر محقق شد.

وی افزود: برخی گمان می‌کردند که این کار به سرانجام نخواهد رسید اما امروز شاهد هستیم که این اتفاق بزرگ با حمایت‌های وزیر دفاع و شرکت صنایع الکترونیک به ثمر نشست.

آذری جهرمی ادامه داد:  در اجرای این طرح، به دستاوردهای خودکفایی در فیبر با یک سوم هزینه رسیدیم.

وی اظهار کرد: توسعه ارتباطات تلفنی در استان هرمزگان ۸۰ درصد مردم این استان را پوشش داده بود که هم اکنون این رقم به ۹۸.۶ درصد رسیده است.

وزیر ارتباطات افزود: استفاده از پهنای باند اینترنت در این استان ۲۶ درصد بود که با اقدامات انجام شده هم اکنون به ۸۶ درصد رسیده است.

طرح رینگ فیبر نوری جزایر قشم، کیش و خارک روز چهارشنبه طی آیینی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان استان در این جزیره به بهره‌برداری رسید.

در مرحله اول اجرایاین طرح  مسیر دوم فیبر نوری دریایی برای جزایر کیش، قشم و خارک به طول ۱۸۹ کیلومتر و با هزینه‌ای افزون‌ بر ۳۷۶ میلیارد ریال اجرا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا