آخرین خبرها

امام‌جمعه شهرستان قشم: روحانیت پیشگام جبهه‌های نبرد دوران دفاع‌مقدس بودند

امام‌جمعه شهرستان قشم گفت: روحانیت در دفاع مقدس نقش پررنگی داشته و حضور فیزیکی آنان تنها یکی از این نقش‌ها است و برای تبیین نقش گسترده و بی‌بدیل روحانیت در دفاع مقدس، باید به درستی تحقیق و پژوهش شود.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام میثم تارم شامگاه شنبه در نشست محفل شبی با شهدای روحانی که در حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) شهر قشم برگزار شد، با اعلام اینکه روحانیت نسبت به جمعیت خود بیشترین شهید را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده، اظهارداشت: این بدان معناست که روحانیت جلودار جبهه‌های نبرد بوده و به کلام بسنده نکرده است.

وی بیان داشت: روحانیت در دفاع مقدس نقش پررنگی داشته و حضور فیزیکی آنان تنها یکی از این نقش‌ها است و برای تبیین نقش گسترده و بی‌بدیل روحانیت در دفاع مقدس، باید به درستی تحقیق و پژوهش شود.

تربیت حاج قاسم‌ها یکی از دستاوردهای دفاع مقدس است

به گفته امام جمعه شهرستان قشم، دین‌شناسی واقعی و عملی در جبهه‌های نبرد حق و باطل بخوبی نمایان بود و در حقیقت جبهه‌ها تفسیر عملی قرآن کریم بود، یادآور شد: در دوران دفاع مقدس شرایط به نحوی بود که علاوه بر ضرورت حضور عده‌ای در پشت جبهه‌ها، از هر قشری می‌بایست گروهی در جبهه حضور فیزیکی می‌داشتند و در هشت سال دفاع مقدس این واقعیت دیده می‌شد.

حجت‌الاسلام تارم گفت: جبهه‌های جنگ تحمیلی با حضور پرشور ارادتمندان به خدا و پیامبر اعظم(ص) و خاندان پاکش، تجلی آیات خداوندی بود و تربیت حاج قاسم‌ها یکی از بارزترین دستاوردهای دفاع مقدس به شمار می‌رود.

امام جمعه شهرستان قشم با اشاره به شروع موج سوم کرونا از مرگ روزانه حدود 200 نفر در کشور به عنوان یک خبر تاسف بار نام برد و افزود: جان باختن این تعداد انسان در هر روز موجب تاسف است و به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های ستاد کرونای کشور، شاهد افزایش آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در کشور هستیم.

امام جمعه شهرستان قشم با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به تاسی از رهبر معظم انقلاب یک اصل است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد، تاکید کرد: سفرهای غیرضرور‌ و بی‌توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی منجر به شروع موج سوم کرونا شده و با آغاز فصل پائیز و شیوع بیماری‌های آنفولاآنزا و سرماخوردگی بیم افزایش مبتلایان به کرونا وجود دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قشم: ایران به قدرت اصلی و کم‌نظیر منطقه تبدیل شده است

 سرهنگ پاسدار محمد سالاری هم در این نشست، اظهارداشت: در زمان جنگ با استفاده از نخبگان جوان مسیر تولید اقتدار و تجهیزات نظامی را آغاز کردیم و امروزه ایران به قدرت اصلی و کم نظیر منطقه تبدیل شده است.

وی با اعلام اینکه نام و یاد دفاع مقدس باید برای همیشه در ایران اسلامی محفوظ بماند، افزود: امنیت کشور و موفقیت‌های روزافزون ایران در عرصه‌های مختلف را بواسطه دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام و خون پاک شهدا به دست آورده‌ایم و باید از آن به درستی صیانت کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم با اشاره به اینکه اتحاد تمامی اقشار در دفاع مقدس نقش بسزایی در پیروزی‌ها و حفظ تمامیت ارضی کشور داشت، بیان داشت: در طول دوران دفاع مقدس شاهد حضور تاثیرگذار روحانیت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودیم و در این راه شهدای زیادی هم تقدیم اسلام کردند.

به گفته وی، روحانیت در پشت جبهه نیز با نقش آفرینی ارزشمند خد سبب انگیزه دادن به رزمندگان اسلام و بسیج توده‌های مردم برای حضور در جبهه‌ها بودند.

سالاری بیان داشت: تقویت فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس است که باید از آن صیانت کنیم و امروز نیز در دفاعی مقدس‌ قرار داریم که نقش بصیرت افزایی روحانیون در آن بسیار کلیدی و حساس است.

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع): پیشرفت‌های انقلاب اسلامی ثمره از خودگذشتگی ایثارگران در دفاع مقدس است

مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) قشم هم در این آئین گفت: تمام پیشرفت‌ها و پیروزی‌هایی که انقلاب اسلامی امروز به دست آورده ثمره مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و آزادگان در دوران دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احسان رحیمی ادامه داد: پرداختن به دفاع مقدس و محتوای جامع این گنجینه بی پایان برای جلوگیری از هرگونه روایت غلط و تحریف باید در طول سال تداوم یابد.

وی بیان داشت:  ورود به بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر انتظاراتی است که از روحانیون متعهد و انقلابی وجود دارد و امیدواریم با همت بخش‌های مختلف به ویژه حوزه‌های فرهنگی در قشم بتوانیم در این زمینه هم موثر و مفید باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا